Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till Canon 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

nanoo

Ny medlem
Jag har haft min EOS 400D ett tag och har fotat med det medföljande objektivet, alltså Canon EF-S 18-55 f/3,5-5,6. Igår hände något med det och det hängde sig, zoomen funkar alltså inte. Fota går dock. Ska gå till nån fotoaffär och låta dem kolla på det men blir det för dyrt att reparera är det inte aktuellt eftersom objektivet inte är värt så mycket från första början. Nu till min fråga. Vad ska jag köpa för nytt objektiv?

Jag är nybörjare och det jag fotar mest är min hund men det blir även endel porträtt. Jag har inte jättemycket pengar att lägga på ett objektiv så något i den billigare prisklassen vore perfekt.
Är tacksam för alla förslag så jag har något att titta vidare på!

Canon EF 50/1,8 II är ett billigt, skarpt och ljusstarkt objektiv som helt klart är användbart för porträtt och aktionbilder på hundar

Här har du en kalasglugg som är betydligt bättre än din trasiga 18-55:a.
EF-S 17-85 IS
Dessutom är säljaren medlem på Fotosidan.
Jag kör själv med denna glugg på en 30D och är mycket nöjd.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar