Oggan
Medlem
1.Tjena jag söker ett bra och skarpt objektiv som funkar att fota till det mesta med. Jag fotar mest natur/djur men letar efter ett objektiv som klarar det mesta, jag har kollat en del efter ett
vid-vinkelobjektiv men alla förslag är varmt välkomna.
Just nu använder jag en Canon 600d med kit objektiv 18-55mm så om ni ger förslag på vidvinkel objektiv vill jag ha ett objektiv som går till 18mm eller lägre men inte lägre än 16mm.
(PS. Jag har en budget på cirka 5-6 tusen)
2. Eller ska man skippa objektiv-köpet och köpa en ny kamera istället? och vilken i så fall?(Har funderat endel på canon 80d) Men det känns som om jag skulle kunna få ut mer av min kamera med ett bättre objektiv, men jag kanske har fel?
Tacksam för svara! (svara mer en gärna på både fråga 1 och 2!).
vid-vinkelobjektiv men alla förslag är varmt välkomna.
Just nu använder jag en Canon 600d med kit objektiv 18-55mm så om ni ger förslag på vidvinkel objektiv vill jag ha ett objektiv som går till 18mm eller lägre men inte lägre än 16mm.
(PS. Jag har en budget på cirka 5-6 tusen)
2. Eller ska man skippa objektiv-köpet och köpa en ny kamera istället? och vilken i så fall?(Har funderat endel på canon 80d) Men det känns som om jag skulle kunna få ut mer av min kamera med ett bättre objektiv, men jag kanske har fel?
Tacksam för svara! (svara mer en gärna på både fråga 1 och 2!).