Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

objektiv från EOS 300 på digital?

Produkter
(logga in för att koppla)

speddy

Aktiv medlem
Hej

Är helt ny på sidan, fick tips om att kolla här då jag söker info om, om objektiven som används till EOS 300 35 mm kameran passar på en nyare digital kamera från canon.

Har hittat en EOS 300 till bra pris med Canon zoom Ultrasonic 22-55mm samt Sigma Ispherical 28-135mm så jag tänkte att köpa den om objektiven passar på dom digitala systemarna från canon köpa ett sånt hus.

Hoppas nån här kan hjälpa mig

Hälsningar

Hej

Är helt ny på sidan, fick tips om att kolla här då jag söker info om, om objektiven som används till EOS 300 35 mm kameran passar på en nyare digital kamera från canon.

Har hittat en EOS 300 till bra pris med Canon zoom Ultrasonic 22-55mm samt Sigma Ispherical 28-135mm så jag tänkte att köpa den om objektiven passar på dom digitala systemarna från canon köpa ett sånt hus.

Hoppas nån här kan hjälpa mig

Hälsningar

Om objektiven är för EOS hus så fungerar de på de digitala husen.

Hej

Ok så bra, jag tänkte pruta kameran och objektiv till 500:- det är väl inte för mycket va?
Är det ok objektiv att köra på digitalkamera?

Du kan ev få problem med sigma objektivet, är det gammalt så kommer det ev ha problem med fokuseringen, i början fixade Sigma till det gratis, men är tveksam om dom gör det nu.

Canon objektivet kommer nog att funka utan problem..

Om objektiven är för EOS hus så fungerar de på de digitala husen.

gäller ju som sagt inte alls äldre Sigmaobjektiv med EOS-fattning, snarare är huvudregeln att de inte fungerar. Däremot funkar alla Canons objektiv, jag skulle dock aldrig sätta 22-55 på en digitalkamera, den är för dålig för det, en av de sämsta, alla brister avslöjas direkt.

Du kan ev få problem med sigma objektivet, är det gammalt så kommer det ev ha problem med fokuseringen, i början fixade Sigma till det gratis, men är tveksam om dom gör det nu.

Canon objektivet kommer nog att funka utan problem..

Just det problemet är det på objektivet, det funkar inte i AF läge på EOS 300 går bara att köra manuellt,värt att lämna in? om sigma skall fixa hur får jag kontakt med dom?

Annars så funkar allt bra canon objektivet är inga problemmed så jag kör med det istället nu.

Tackar för all hjälp
Magnus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar