Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Jag kommer ihåg en gammal skämtteckning från DN. Det sitter ett gäng gubbar som symboliserade de utvecklade länderna i väst. På golvet sitter en liten kille med sneda ögon och svart rakt hår som ingen bryr sig om och leker. I nästa sekvens smäller det till och iväg flyger en raket rakt upp i taket och männen vid bordet bara gapar av förvåning, lätt chockade. Den lille killen den gången symboliserade Japan.
Jag kan väl bara tycka att det tagit rätt lång tid för Korea att övertyga men nu är de här på allvar, för de har ju varit på gång ända sedan senaste världskriget tog slut.
Jag är faktiskt rätt imponerad över den optiska kvaliteten de nu levererar i ett antal av sina nya objektiv från Samyang. Jag har bara testat 85:an och 100mm makrot men även 135:an har ju fått väldigt mycket beröm för den optiska kvaliteten.
Jag kan väl bara tycka att det tagit rätt lång tid för Korea att övertyga men nu är de här på allvar, för de har ju varit på gång ända sedan senaste världskriget tog slut.
Jag är faktiskt rätt imponerad över den optiska kvaliteten de nu levererar i ett antal av sina nya objektiv från Samyang. Jag har bara testat 85:an och 100mm makrot men även 135:an har ju fått väldigt mycket beröm för den optiska kvaliteten.