Annons

Objektiv fråga ( D70 )

Produkter
(logga in för att koppla)

Rodney

Aktiv medlem
Hej..
Jag har D70in med Sigma objektiven men känner att det saknas något. Jag fotar väldigt mycket i mellan läget så jag får byta objektiv ruggigt ofta så jag har börjat fundera på den andra kit linsen 18 - 70 men är den värd pengarna eller ska man köpa nån annan lins ?

tips och ideer motages tacksamt :)

Rodney skrev:
Hej..
Jag har D70in med Sigma objektiven men känner att det saknas något. Jag fotar väldigt mycket i mellan läget så jag får byta objektiv ruggigt ofta så jag har börjat fundera på den andra kit linsen 18 - 70 men är den värd pengarna eller ska man köpa nån annan lins ?

tips och ideer motages tacksamt :)

Jag köpte D70'n med kitobjektivet. Tycker det är väldigt skarpt och fint, så har väl de flesta tester sagt.

Om du ändå inte använder vidvinkeln (under 28mm) så mycket (jag tolkar det så) så får du ju för bara ett par hundralappar (eller nåt) mer ett Tamron AF 28-75/2,8 XR Di som är betydligt bättre än nikons 18-70.
Det är väl främst om man köper kitet som 18-70 är väldigt prisvärd då man får den för dryga 2000kr i kitet. Men jag är nöjd med min, och har du behovet av vidvinkeln och ämnar ersätta det kortare sigmat så är ju 18-70:n ett rätt billigt och bra alternativ ändå.

Du får gå till någon butik och känna lite då. :)
Om du har vägarna förbi Gbg så kan jag ju stå till tjänst med en demo men... :)

Frågan är ju hur mycket du använder vidvinkeln. Jag menar, du har ju sigmat kvar som täcker upp där om det är så. Fast använder du den mycket så är det ju jobbigt att byta hela tiden.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar