haxan_fialia
Medlem
Någon som kan rekomendera ett bra, prisvärt (inte över 2 000) objektiv till en Nikon D40 kamera som är bra när man fotar springande, lekande hundar i mängder?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
haxan_fialia skrev:
Jag har fått ett erbjudande av en bekant att köpa objektivet Sigma 55-200mm f4-5,6dc, kan det vara något? Han trodde det
jimh skrev:
Med en annan kamera än D40 vore svaret givet, 50/1,8. Till D40 är nog Nikons 18-70 (begagnat) det alternativ som finns i prisklassen. Har du redan någon annan medföljande zoom är dock inte skillnaden så stor. Kör på det du har.
haxan_fialia skrev:
Jag har fått ett erbjudande av en bekant att köpa objektivet Sigma 55-200mm f4-5,6dc, kan det vara något? Han trodde det
Nej det är inget för en D40 eftersom den inte har egen afmotor(HSM på sigmaspråk,AF-S på nikonspråk)och jaga en humd med manuell fokus blir svårt;-),kan funka med D50 vid soligt väder,vid sämre ljus får du för långa exp.tider med oskärpa som följd.Jag tycker du ska välja D50:in så får du ett mycket större utbud av objektiv att välja från.Jim`shaxan_fialia skrev: