Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv för att fota fåglar

Produkter
(logga in för att koppla)
Walkstool

Sundvisson skrev:
Richard Pavek, som kör The Sunday BIRD Volume 3 på dpreview har skrivit en artikel, där han ger 10 råd om hur man kan förbättra sitt fågelfotande.

Jag noterade särskilt att han rekommenderade en Swedish Walk-Stool, populär bland jägare. Är det någon här som har erfarenheter av denna för foto?

Walkstool är en hopfällbar, trebent pall med sittyta av läder. Om man drar ut benen halvvägs bildar de en spets vänd nedåt, vilket gör att man kan röra sig väldigt fritt i sidled. Om man drar ut benen helt fungerar benen som vanliga ben på en pall.

Här hemma har vi haft den här pallen i tre år, och den är otroligt praktisk. Dessutom är den så lätt och nätt att den går att ha i en liten kameraryggsäck.

http://www.walkstool.com/uk/indexframe.html

/Per
 
Hej Stefan, hoppas du är nöjd med min gamle Bigma......

Jag fick ligge 8000 mer for at få mit 50-200 + 2 x konverter kit

:)

Så godt vi kunne hjælpe hinanden... behøvet det indskud du kom med ;-)

mvh
 
Re: Walkstool

Per S skrev:
Här hemma har vi haft den här pallen i tre år, och den är otroligt praktisk. Dessutom är den så lätt och nätt att den går att ha i en liten kameraryggsäck.

Tack för kommentaren. Det får bli en sådan, vilken modell det nu blir.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.