wipipop
Medlem
Ja hejsan! Första inlägget på sidan. Har iaf mer eller mindre bestämt mig för en d80 då jag fotat rätt mkt med en väns och jag fastnade verkligen för den. har inga direkta anledningar mer än att jag upplevde ergonomin bättre än canons eos 450d som jag sneglat på.
Behöver iaf lite hjälp med komplettering vad som skall köpas till.
Tanken är att den skall användas i vinter till skidåkning samt lite allmänt sommarskoj. Har förstått att jag inte kommer undan med ett objektiv då jag gärna skulle vilja ha ett normalobejktiv(visst heter det så?)
Är batterigrepp att rekommendera?
Satt även och funderade över väderskyddet på huset. Vad jag förstått är d80n lite mer vädertätad än t.ex 450d men att den inte är fullt lika väderskyddad som t.ex en 40d. hur pass orolig behöver man vara över detta med tanke på användningsområdet?
Här är inköpslistan som jag ser det men de är här jag behöver hjälp då de känns som att jag är på djupt vatten!
Nikon d80 hus
Nikon AF-S DX 18-135/3,5-5,6G IF ED
Nikon AF 50/1,8D
Nikon Speedlight sb 600
minne 4gb
Alternativ & tips uppskattas! lägg gärna länkar!
Mvh william
Behöver iaf lite hjälp med komplettering vad som skall köpas till.
Tanken är att den skall användas i vinter till skidåkning samt lite allmänt sommarskoj. Har förstått att jag inte kommer undan med ett objektiv då jag gärna skulle vilja ha ett normalobejktiv(visst heter det så?)
Är batterigrepp att rekommendera?
Satt även och funderade över väderskyddet på huset. Vad jag förstått är d80n lite mer vädertätad än t.ex 450d men att den inte är fullt lika väderskyddad som t.ex en 40d. hur pass orolig behöver man vara över detta med tanke på användningsområdet?
Här är inköpslistan som jag ser det men de är här jag behöver hjälp då de känns som att jag är på djupt vatten!
Nikon d80 hus
Nikon AF-S DX 18-135/3,5-5,6G IF ED
Nikon AF 50/1,8D
Nikon Speedlight sb 600
minne 4gb
Alternativ & tips uppskattas! lägg gärna länkar!
Mvh william