Annons

Nytt Tele

Produkter
(logga in för att koppla)

Hunt3r

Avslutat medlemskap
Hej.Har funderat på ett nytt teleobjektiv.Har idag ett nikon 70-300 vr men vill upp ett snäpp i brännvidd och möjligen oxå ett snäpp i kvalite.
Har ca 12-13000 att spendera.Har ni några tips på vad som är gångbart.Hur blir t.ex sigma 70-200/2,8 med 2x converter.eller ska jag satsa på något annat.Nämnas bör att jag har D60 så behöver objektiv med autofokusmotor.Vad tror ni om sigmas 2 nya telezoomar vs nikon 70-300.Kom med tankar och tips.Jag är mest intresserad av att fota fåglar och vilda djur typ älg rådjur m.m.
 
AAVERDAL skrev:
Du kan ju alltid kika på Nikons 80-400 VR.
Jo de är ju ett alternativ.Kanske är lite i överkant vad gäller priset.Men ska kolla lite vad som sägs om det på rescensionssidan.
Tackar för förslaget.Mer tips?
 
Sigma

Sigma 100-300/4,0 + telekonverter 1,4x. Denna zoom skall enligt tester och kritik vara mycket skarp. I 300-läget är den skarpare än Canons 100-400 @ 300 enligt Fotos uppmätta MTF-värden och lika skarp som Canons fasta 300/4,0 IS USM. Det finns många bilder här på FS med den gluggen. Fyll i sökformulaär och skriv Sigma 100-300 under utrustning.
 
Re: Sigma

Tonyeagle skrev:
Sigma 100-300/4,0 + telekonverter 1,4x. Denna zoom skall enligt tester och kritik vara mycket skarp. I 300-läget är den skarpare än Canons 100-400 @ 300 enligt Fotos uppmätta MTF-värden och lika skarp som Canons fasta 300/4,0 IS USM. Det finns många bilder här på FS med den gluggen. Fyll i sökformulaär och skriv Sigma 100-300 under utrustning.

Ok.Tack.Ska kolla det.Kanske kan vara något.
Vad tror ni om Nikon 300/4 fast med ev. teleconverter.
 
Re: Bra

Tonyeagle skrev:
skärpemässigt säkert ännu bättre men man tappar ju bekvämligheten med zoomen.

Ok.Men jag ska säga att min 70-300 vr används till 95% i 300 läget.Iofs kan ju zoom vara bra ibland.Ska oxå säga att sigma har jag bara dåliga erfarenheter av.Haft ett BIGMA o ett 120-300 som båda felfokuserat och blivit tillbakalämnade,så sigma känns inte så kul egentligen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.