Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt stativ

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja jag är fortfarande väldigt nöjd och stativet är i kvalité som nytt trots en hel del användning. Riktigt bra huvud också.

Jag kan tillägga att jag köpte samma kombination i våras. Har inte använt det jättemycket, men de gånger det användts så har det varit kanon.
Det är ordentligt stadigt i upprätt läge och väldigt smidigt att komma åt med vid macrofoto.

Visst, det väger en del men inte så att det stör vid kortare turer. Kanske inte nåt man vill ha med sig på en lägre fjällvandring dock, men då kostar det ju lite mer om man skall ha nåt lättare. För en tur på några timmar så är det inget problem för mig.

Kan tillägga att jag inte testat nåt annat stativ i den klassen så jag har egentligen inget att jämföra med.
Kan nämna att jag kompletterade med ett enbensstativ att ha de gånger man inte vill släpa med nåt tungt och behöver lite extra stöd t.ex. när det skymmer ute.

/Fredrik

Ja jag har testat mitt för macro och det funkar jättebra. Då är det ett plus med mittpelaren som går att montera i horisontellt läge.

ANNONS