Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt objektiv till min Canon350D

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej på er
Jag har ett standardobjektiv till min Canon 350D
(EFS 18-55mm) och är ej nöjd med det objektivet, Jag har även en Nikon coolpix 5700 och söker något objektiv som motsvara Nikons fasta objektivteknik eller bättre. Jag upplever objetivet i min Nikon bättre än mitt Canonobjektiv.

Så om någon kan hjälpa mig vore jag tacksam

Mats
 
Vet inget om din Nikonkamera men som optik till 350D med ungefär samma möjligheter som den du har, fast bättre, kan jag varmt rekommendera Sigma 18-50 f2.8. Kostar ca fyra ggr mer än kitoptiken men är väl typ fyra ggr skarpare också. Då får du dessutom en mer ljusstark optik som är mer än okej även på största bländaren.

Sedan brukar ju många rekommendera den något dyrare (än Sigman) Canon 17-40 f4L. Kan dock inte alls uttala om mig om kvaliteten, det får dom som vet bättre göra.

/Magnus
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.