Omid_ad
Medlem
Hej.
Jag är en amatör som ni lär märka, men tycker att det är roligt att fota och börjar lära mig mer och mer..
Jag har en Canon 450D.
Med tanke på att jag ofta går och kollar på fotbollsmatcher så vill jag ha ett objektiv som gör så att jag kan ta bättre bilder, zooma bättre så att det inte blir suddigt, när man sitter på läktaren.
Och det är ändå rätt så bra avstånd från läktaren till planen, eller att ta kort på saker/personer som rör sig snabbt.
Jag undrade vilket passar mig bäst?
Mellan 2000 och 4000, 5000kr.
Har googlat lite och hittat denna... är denna bra för mig?
Sigma AF 70-300/4-5.6 DG OS
Om jag förstått rätt så betyder 70-300mm att det är bra för personer som vill ta kort på motiv som är långt ifrån.
4-5.6 DG OS förstår jag inte riktigt.
Men om någon kunde hjälpa mig skulle jag vara evigt tacksam!
Jag är en amatör som ni lär märka, men tycker att det är roligt att fota och börjar lära mig mer och mer..
Jag har en Canon 450D.
Med tanke på att jag ofta går och kollar på fotbollsmatcher så vill jag ha ett objektiv som gör så att jag kan ta bättre bilder, zooma bättre så att det inte blir suddigt, när man sitter på läktaren.
Och det är ändå rätt så bra avstånd från läktaren till planen, eller att ta kort på saker/personer som rör sig snabbt.
Jag undrade vilket passar mig bäst?
Mellan 2000 och 4000, 5000kr.
Har googlat lite och hittat denna... är denna bra för mig?
Sigma AF 70-300/4-5.6 DG OS
Om jag förstått rätt så betyder 70-300mm att det är bra för personer som vill ta kort på motiv som är långt ifrån.
4-5.6 DG OS förstår jag inte riktigt.
Men om någon kunde hjälpa mig skulle jag vara evigt tacksam!