Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt från Östafrika

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack så mycket...

Att resa i Afrika var en helt ny upplevelse för mig men jag verkligen mersmak. Man kommer väldigt nära människor och även om det är fattigt så finns där glädje.
Hoppas verkligen på att kunna återvända...

joelhjort skrev:
Tack så mycket...

Att resa i Afrika var en helt ny upplevelse för mig men jag verkligen mersmak. Man kommer väldigt nära människor och även om det är fattigt så finns där glädje.
Hoppas verkligen på att kunna återvända...

Ja och det är väl snarare så att det är i enkelheten man finner den sanna och äkta männskliga glädje.

Upplevde du miljöerna som turistifierade eller anser du dig ha upplevt ngt orört och äkta?

Mvh Niclas, nyfiken:)

Det är absolout inte överexploaterat... väldigt lite människor på sina ställen. Den turistindustri som finns är själva anledning till att nationalparkerna finns till och inte är uppodlad mark. Däremot är de väldigt dåliga på att ta hand om sitt skräp, skräp & plast ligger överallt.
Jag upplevde de männsiskorna jag träffade som väldigt intelligenta, ärliga och glada. Men de är ju som männsikor är mest, d v s det finns båda sidor. Men till skillnad från mina upplevelser av Asien eller Amerika upplevde jag att man kommer väldigt nära människor väldigt snabbt.

Senast ändrad:
Fasen, nu vill jag dit oxå. Kankse skulle jag lägga upp mina foton från sydostasien på ett snyggare sätt som du har gjort...

Riktigt vackra å bra foton du lagt upp.

daniel

UNDERbara bilder!!! Grattis till en lyckad fotoresa! Jag är så supersugen på att resa på en liknande resa. Gillar djurbilderna!

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar