Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt forum?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan man tänka sig att dessa inlägg inte syns under rubriken "Senaste foruminlägg"?
Listan på nya inlägg blir så hiskeligt lång när alla vill ha sina bilder fixade.
Det kanske finns någon filterfunktion som jag har missat?

Jag tror att det vore ännu bättre om det var Redaktionen som anslår utmaningarna. Dels hanteras uppföljningen bättre och dels slipper vi okontrollerade floder av bilder.

Gunnar D skrev:
Kan man tänka sig att dessa inlägg inte syns under rubriken "Senaste foruminlägg"?
Listan på nya inlägg blir så hiskeligt lång när alla vill ha sina bilder fixade.
Fast det denna tråden handlar om är ju inte att få bilder fixade. Har du alls läst vad det handlade om? Jag menar, en utmaning lär ju inte bli större om den inte syns..

Joker skrev:
Jag tror att det vore ännu bättre om det var Redaktionen som anslår utmaningarna. Dels hanteras uppföljningen bättre och dels slipper vi okontrollerade floder av bilder.

Fast å andra sidan kanske fotosidan blir mer levande och "skojsig" om vi själva spontant även i fortsättningen kan hitta på kul saker.

Jag förstår inte riktigt hur mitt förslag skulle utgöra en våt filt över Fotosidans vitalitet. I alla fall om man inte ser gnälltrådar om bristande uppmärksamhet som det vitala.

För det är just detta som anser att mitt förslag kan motverka. Jag tror nämligen att okontrollerade floder av exempelbilder för efterbehandling leder fram till massa trådar där frustrerade medlemmar tycker att det är trist att deras exempelbilder inte får någon uppmärksamhet. J m f kritikbilder.

Jag är osäker på vad du menar med ”skojsigt” men oavsett detta misstänker jag att det är något subjektiv som avses.

Mats. Jag skrev det förut också. Denna tråden handlar ju inte om exempelbilder för efterbehandling..

Jag förstår inte heller problemet angående ämnet tråden handlar om. Tycker det är kul om alla kan komma med spontana ideér som kan inspirera.

Om redaktionen skulle komma med ideérna vore väl inget problem för mig, men jag undrar om de verkligen vill både sköta sajten på alla sätt utan att medlemmarna också får komma med ideér, utmaningar? Det får de nog påtala själva i så fall.

NEJ, jag VILL prata om utmaningarna ...

Sorry, det missade jag. Jag tycker dock att mina argument även håller för utmaningarna.

Jag minns även med fasa en utmaning som anslogs av en medlem som det inte ens en gång "bidde en tumme" av.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar