Annons

Nyhetsbyråer erbjuder 2,8 miljoner för bild

Produkter
(logga in för att koppla)
Tillgång och efterfrågan. Skyll på alla som köper Aftonbladet/Se&hör etc. Skulle jag bo i närheten skulle mitt tele vara riktat mot den trädgården kan jag lova. 2,8 mille skulle nog döva samvetet en del :)

Det är det jag menar. Hur kan folk njuta så av andra människors lidande att de betalar för sådant? Jag menar i alla led. Konsumenter, tidningar, bildbyråer eller vilka som helst. Människor som har blivit så utsatta i halva eller hela deras liv, ska bli ännu mer utsatta av människor som bara bevisar att deras rädsla för dem är befogad.

Börjar bli mer och mer uppenbart att det är dags att luckra upp tryckfriheten.

Det kanske är med tryckfriheten som med demokratin?

"That has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried."

- Winston Churcill

Zewrak skrev:
Det är det jag menar. Hur kan folk njuta så av andra människors lidande att de betalar för sådant? Jag menar i alla led. Konsumenter, tidningar, bildbyråer eller vilka som helst. Människor som har blivit så utsatta i halva eller hela deras liv, ska bli ännu mer utsatta av människor som bara bevisar att deras rädsla för dem är befogad.

Börjar bli mer och mer uppenbart att det är dags att luckra upp tryckfriheten.

De festa tror jag inte tänker på hur bilderna kommer till. De är bara intresserade av läsa om kändisarna. Precis som att de flesta som konsumerar prylar inte tänker på hur mycket av jordens resurser som går till detta. Man vill inte veta och blundar för det.

Visst kan man disskutera etik och moral här, helt uppenbart. Men på samma gång så är jag tämligen övertygad om att jag hade fotat om jag hade haft möjlighet.. alltså om de exponerade sig där de kan förväntas bli upptäckta.

För att det hela skall lägga sig så måste nog media få gotta sig och i vissa tragiska fall så lägger mediamanin sig knappt förän bilder tagits.. = folk är mätta. Så hård är nog oftast verkligheten.

Jag tror nog många hade fotat om de visste att det gav pengar.. i synnerhet sådana giantsummor.

Blir ibland väldans less på moralväktare som sitter med pekpinnen och tillrättavisar med den ena handen och sin egen girighet i den andra.. blä.

Sedan kan man säga vad man vill om media och hur vrickat det är på en fronten.

Skall jag vara ärlig så händer det att jag köper aftonbladet baserat på sensationella tabloider.. så visst gynnar jag lösnummersiffrorna jag också. Dåligt samvete pga det??,, hehe ojojoj...nej..punkt.

MVH Niclas,

Niclasfoto skrev:
Skall jag vara ärlig så händer det att jag köper aftonbladet baserat på sensationella tabloider.. så visst gynnar jag lösnummersiffrorna jag också. Dåligt samvete pga det??,, hehe ojojoj...nej..punkt.

Det är alltså ditt fel alltihopa!!! LOL

Personligen tycker jag att det har gått helt åt helvete när en tidning kan trycka vad som helst och sedan bara rycka på axlarna och skrika "TRYCKFRIHET". Och dessutom klara sig undan.

Tycker att det borde finnas regler som reglerar hur det ska få gå till och som straffar mer än kännbart, när det överskrids. Tryckfrihet betyder inte att man automatiskt ska få säga eller skriva vad som helst till vilken kostnad som helst.

Om inte privatpersoner eller kändisar för den delen ger samtycke till publiceringar av bilder från deras privatliv, på sjukhus eller vad som helst, ska inte bilder få tryckas. Och om de gör det ska alla inblandade ända ner till den som sålde kameran till den som tog bilden få hela deras liv, sjukdomsjournaler och liknande publicerat på internet och fingrarna avskurna.

F.G. skrev:
Det kanske är med tryckfriheten som med demokratin?

"That has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried."

- Winston Churcill

Han hade väl fel som vanligt. Tycker det finns exempel på finfina samhällen som existerat och fungerat bra tills demokratierna krossat dem. Nordamerikanska indianstammar till exempel. Fanns en hel del ickedemokratiska system som funkade alldeles utmärkt, innan vi utplånade dem.

Är väl inte så svårt? Vi lär barnen att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. I vilken ålder slutar det gälla?

Hoppar av tråden här. Sorry att jag erkänner mig med svagheter.. orkar inte tjaffsa. Moralväktarna får köra rejset:) go ahead.

Läste ni detta? "alltså om de exponerade sig där de kan förväntas bli upptäckta." ..

jaja skit samma.

Kör hårt ni.

MVH niclas,

Människans DNA skiljer sig visst bara med någon procent från gamens och hyenans.

Zewrak skrev:
Personligen tycker jag att det har gått helt åt helvete när en tidning kan trycka vad som helst och sedan bara rycka på axlarna och skrika "TRYCKFRIHET". Och dessutom klara sig undan.
Men det kan de ju inte. Varken i Sverige eller i de flesta andra civiliserade länder.

Det gör dom visst det, de gånger de går för långt får de en bot på någon tusenlapp, som är mindre än intäckterna på de artiklarna.

och får ett par tusenlappar i böter som inte känns av för en tidning som lever på lösnummer.

För några år sedan dömdes en av Aftonbladets chefredaktörer till fängelse. Visserligen villkorligt, men ändå.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar