Annons

Nyfiken på män

Produkter
(logga in för att koppla)
Tendensen är lite numer tycker jag, att säger man något som någon kunde förbättra, så är man hänsynstagande.

Säger man något positivt om någon så anses man vara i klinch med sitt jag!

Jag har faktiskt uppriktigt svårt att fatta det.

Jag fick för mig att de som var nöjda med sig själva var de som oftast gav fina komplimanger till andra....sådan är iallafall jag.

De som inte är nöjda med sig själva är de som genast tonar ner det som går att komplimentera för att snart lägga till något negativt.

"Visst har hon fint hår, men HAR NI SETT vilka valkar på midjan hon har, hon borde inte gå runt med så korta tröjor"
Och vips har hennes fina attribut bytts ut till sådant som är negativt.

Har man inget positivt att säga, så säg inget alls!

(Det gäller givetvis inte bilden i sig, som har lagts ut för kritik)

Du har inte kommenterat naturens nycker på det sättet. Vilket sätt? Har du aldrig, för att ta några klassiska exempel, kommenterat en vacker katt, en vacker solnedgång eller varför inte en vacker man?

För att nu återgå till ämnet. Vi killar blir anklagade för att objektifiera. Ja, vi objektifierar tjejer såväl som killar och det är jag glad för. När vi pratar om kroppar så gör vi det med en del realism och en del humor. När det gäller tjejer så verkar det som om de inte kan prata om kroppar utan att samtidigt dra ett likhetstecknen med individens personlighet och hur ''bra'' individen är. Är likhetstecknet önskvärt? Vem ska ändra på sig?

Nu kommer vi till det roliga. Jag, och de flesta av mina manliga bekanta, får ideligen tala om för tjejer i vår närhet att utseendet inte är så viktigt som de verkar att tro. Samtidigt blir jag och mina bekanta anklagade för att förtrycka dem vi älskar. Vi killar lever i samma värld som ni tjejer. Vi blir lika objektifierade i ''porrfilmer'' som ni tjejer, det har alltid funnits vackra män (mer eller mindre avklädda) som har framställts som ideal och vi får också sexuella kommentarer efter oss. Varför har inte killar i samma uträckning problem med det som tjejer? Vad vill du egentligen att vi killar ska ändra på? Ska man få lov att kommentera en snygg kropp utan att man ska bli anklagad för att man förtrycker någon?

Jörgen skrev:
Du har inte kommenterat naturens nycker på det sättet. Vilket sätt?

Det borde troligtvis vara på detta sätt då :)

"Hälsa din man att ni har ett underbar tomt" eller
"Ni ska vara glada att ni bor så nära en så vacker sjö"

Vilket jag tror de flesta har både hört och gett.

Tragiskt

Vad har en persons bröststorlek eller utseende överhuvudaget med bilder och fotografi att göra? Jag tror säkert att man kan hitta 1000-tals sidor på internet där sådana kommentarer uppskattas, men på en intressesida om fotografering...tragiskt!

Åsa, man får räkna med några dumma, dåligt valda kommentarer när det gäller bildet tagna på kvinnor eller män i mer eller mindre naket tillstånd.Kompositionsmässigt kanske bilden kunde varit lite annorlunda och bättre , men du är väl inte proffs eller??Många giftiga kommentarer grundar sej på att den som har synpunkter hade velat stå själv bakom kameran, kanske just för att -ja just det gotta sej eftersom han(eller hon) inte har rent fotografiska mål i sikte.Såna mufflar finns det gott om.Bilden är ganska bra tycker jag.

ojoj... misstolkas mina inlägg?

Det här är ett fotografiskt forum och givetvis ska kommentarerna var av fotografisk relevans. Det är kanske därför som killar sällan kommenterar andra killars utseende på bild? :)

Jag orkar tyvärr inte diskutera mera. Tycker att stämningen här på sidan är för jobbig. (Eller så är det väl jag som är för konstig.) Tack och adios.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar