Hej! Från ett internetcafé i Malmö kommer mitt svar...
Visst förstår jag vad ni säger, och det är ingen lögn att tjejer "jagar" tjejer. Jag är däremot av den åsikten att det inte behöver vara så i ett så kallat civiliserat samhälle.
Jag tror att en kvinna som verkligen är nöjd med sig själv som helhet inte egentligen har något behov av att racka ner på eller ens kommentera andra kvinnors utseende. Jag tror att denna typ av betende kommer ur en osäkerhet, som skapats både av kvinnor och män. Killar gör ibland saker som kan liknas vid detta, men det tar sig en annan form bland män. T.ex. har jag sett hur killgrupper ibland har en "svagis" som alla driver med, på ett kompisaktigt, men ändå elakt sätt.
Efwa, visst känner jag mig tvungen att reagera när kvinnor visar tecken på att de inte är helt okej med sig själva. Börjar man fundera på sina känslomässiga reakitoner kommer man underfund med en himmlans massa saker som kan hjälpa både en själv och andra.
Anledningen till att jag gjorde inlägget var att jag ville höra hur andra reagerar på detta. Kanske var det lite luddigt, men går man rakt på sak så är det många som reser ragg och då kommer man ingen vart.
Och Jörgen, du frågar om jag aldrig gett naturen komplimanger. Inte på det sättet, nej det har jag nog inte.
Jag skall dock inte hymla med att jag också uppvisar det beteende vi här diksuterar. Jag är inte perfekt ännu
, men det hindrar ju inte att man talar om saken, tycker jag.