Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nyckelord som fotoinformation vid utskrift från Lightroom
- Trådstartare Drogen
- Start datum
Drogen
Aktiv medlem
Men nu kommer säkert någon att rätta mig...
Det hoppas man ju Jag har plåtat ett tjugotal porträtt till ett "apgalleri". Bilderna är taggade med personernas namn så det vore ju smutt om man kunde skriva ut en kontaktkarta med namnen direkt ifrån LR. Det kanske finns någon annan metod som den samlade expertisen känner till?
AFJ
Aktiv medlem
Det hoppas man ju Jag har plåtat ett tjugotal porträtt till ett "apgalleri". Bilderna är taggade med personernas namn så det vore ju smutt om man kunde skriva ut en kontaktkarta med namnen direkt ifrån LR. Det kanske finns någon annan metod som den samlade expertisen känner till?
Lägg in namnet i fältet "Caption" istället för som Kyeword, då kan du få det utskrivet.
holmbo
Aktiv medlem
Jo, men om funktionen fanns så kunde man ju ändå välja om man vill använda den eller om det är för många nyckelord. Nåja, inget stort problem. Jag har kopierat nyckelorden till titelfältet och gjort mina utskrifter.
I Lightroom 4.4 går det i alla fall att skriva ut nyckelord i kontaktkartan. I textmallsredigeraren under IPTC-data finns nyckelord med. Ett problem är ju som nämns här ovan att det inte får plats så mycket text under varje bild. Gör man bildcellerna större så får mer text plats.
//Lars
holmbo
Aktiv medlem
Visste väl att jag skulle ha fel!
Tänker man bara positivt så var det väl bra att någon rättade dig ;-)
//Lars
AFJ
Aktiv medlem
Tänker man bara positivt så var det väl bra att någon rättade dig ;-)
//Lars
Absolut!
Faktum är att jag letade en hel del innan jag svarade tidigare men det första man blir blind på är uppenbarligen ögonen.