Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nybörjarkamera och objektiv för bla. sport

Produkter
(logga in för att koppla)

Kjellen

Aktiv medlem
Hej!

Jag ska nu börja plugga foto (A,B, C på gymnasiet (LBS)).

Jag har ett brinnande intresse för fotboll och antar att det är det som jag kommer att fota allra mest. Men sedan eftersom jag läser det i skolan kommer det ju även att bli en hel del annat.

Jag är en fattig student, så letar begagnat. Har kollat in Nikon D70. (Har bestämt mig för nikon). Skulle även behöva ett objektiv som passar sig för sport(i min prisklass då).

Så, lite kriterier:

*"fattig student-pris"/begagnat
*Passande till sport
*Klarar även natur, porträtt osv.

PS. Har redan köpt ett objektiv:
Nikon Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5G IF ED

(OBS är helt ny på det här, så klarspråk uppskattas =) )
 
jodå, dom har jag allt spanat in =)

En sak till, Skillnaden mellan D70 och D70s? Gör en-två tusenlappar i begnat någon större skillnad?

Tack för hjälp
 
Kjellen skrev:
jodå, dom har jag allt spanat in =)

En sak till, Skillnaden mellan D70 och D70s? Gör en-två tusenlappar i begnat någon större skillnad?

Tack för hjälp
Två saker skiljer D70 och D70s. Uppföljaren har uppdaterad mjukvara och en större skärm. Mjukvaran går dock att uppdatera även på en D70 så då är enda skillnaden skärmen.
 
okej, så svaret är väl kanske att det inte är värt de extra tusenlapparna.

Nikon D70
Nikon Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5G IF ED
Sigma 70-300 DG Macro F:4-5.6

Låter det som ett bra startpaket för en nybörjare som vill fota fotboll och lite annat?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.