N i C
Aktiv medlem
jonasy skrev:
Eller Nikon D70. Mer kamera än D50.
På vilket sätt då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jonasy skrev:
Eller Nikon D70. Mer kamera än D50.
N i C skrev:
På vilket sätt då?
Danlo skrev:
Då har du nog inte tillräckligt intresse för fotografi, sorry, köp en digital-kompakt.
Kan man inte ganska mycket om digital efterbehandling så får man bara sämre bilder med en digital systemkamera.. Köp en digitalkompakt för 1500 och lägg resten på böcker om fotografi och Photoshop.
Lycka till!
Linuus skrev:
Vad tror ni om en EOS 350D för 3900:-?
Med Sigma 18-50mm objektiv och 2GB minneskort
Robin Gyllander skrev:
4999 sek
AFJ skrev:
Å andra sidan kostar en ny 400D med glugg och minneskort 6000:- ...
snysop skrev:
Yes och nu har han dubblat sin budget. Han var ute efter en kamera för 3000 kr. Så himla jobbigt sånt här. Klart man vill ha det "bästa", men pengarna kanske inte räcker till... :S
AFJ skrev:
Jag är medveten om detta!
Mmin kommentar var mest för att sätta priset 3900:- i relation till något.
Mvh
Anders
Linuus skrev:
Jo, det är lite tråkigt när man lägger till lite hela tiden
Men det känns ju kanske bättre att lägga till 1000:- o få en ny, samtidigt som det är rätt mkt pengar när man inte riktigt vet om man kommer fastna för det...
Svårt detta! Speciellt när man inte kan så mycket.
Linuus skrev:
Svårt detta! Speciellt när man inte kan så mycket.
snysop skrev:
Japp, jag förstår. Det var bara lite komiskt att när jag satt och skrev mitt tidigare inlägg så kom det ett inläg som fördubblade hans budget.
snysop skrev:
1000 kr och få ny?? Om din budget är på 3000 kr och den billigaste 350D på Komplett kostar 4999 ex frakt så är det iaf 2000 kr skillnad.
För 2000 kr får du ett nytt objektiv eller annat som man plötsligt behöver. Snart kommer du upptäcka "åh vad jag hade velat kunna zooma in ordentligt nu" eller "jag måste ha en extern blixt för att ta bra inomhusbilder m.m" osv.