Det tror jag faktiskt. Jag brukar köra mina Fujikameror på 11 fps. Sedan skall ju en hel del annat vara på plats. Det bör vara bra ljus så man kan hålla ner ISO. Blir ISO högt får man ingen bra upplösning på hundens nos/ögon.
Nu har jag en helt svart hund som gör det klart svårare för kameran. Hade tidigare en hund som var svart/vit/brun vilket var klart enklare för kameran.
En del tycket hockey vara mycket svårare. Jag säger tänk igen. En hund som drar järnet rör sig i cirka 50 km/t men deras huvud som endera är 1 meter upp i luften och nästa bråkdelen av en sekund nästan rör vid marken är en utmaning både för fotografen och kameran.
Min 5D MKIV är för närvarande bäst men min X-T2 är inte långt efter.
När jag får en Canon R som slår min 5D MKIV kommer jag uppgradera. För mig är det kameran som är allround. Kan ta bra portätt, landskap och action samt har bra DR.
Jag gillar verkligen mina Fuji-kameror och använder dem mest. Ibland ser jag att jag kan få bättre bilder med Canon FF.
Detta gäller kanske i 5% av de bilder jag tar.
Jag kommer inte uppgradera till Canon R förrän jag ser klara fördelar. Den här gången skall jag skynda långsamt. Har lagt ner för mycket pengar på fotografering utan mina bilder blivit bättre. Det som gett mig mest de senaste åren är att använda Godox blixtar både i dagsljus och inomhus när det är mörkt.
Tror Kasper håller med om det.