jonasfj
Avslutat medlemskap
Vad är det som Nikon har krånglat till för sig?
Sensorn till D850 ar svar att tillverka och de har lagt utbyte. Dyrt och de har inte kunnat levera lika manga kameror som efterfragas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det som Nikon har krånglat till för sig?
Det är inte många kameror, utanför märket, som slår D800 heller och den kom 2012.
De flesta "problem" med färgåtergivning brukar gå att lösa med rätt färgprofiler (gärna egentillverkade dylika) och presets.
Var kommer dessa uppgifter från? Vem är det som tillverkar sensorn?Sensorn till D850 ar svar att tillverka och de har lagt utbyte. Dyrt och de har inte kunnat levera lika manga kameror som efterfragas.
Var kommer dessa uppgifter från? Vem är det som tillverkar sensorn?
Verkar inte vara så svårt att få tag på D850 (vad det nu har med Z-kamerorna att göra).
.
Det måste ha varit i någon annan tråd. I den här tråden har du inte skrivit något om den här saken tidigare.Sony tillverkar sensorn. Jag har redan blivit avkravd kallor till detta pastaende langre upp i traden och orkar inte grava fram dom igen (googla sensor poor yield D850).
Rykten, med andra ord.Det ar obekraftade uppgifter, men jag tycker det verkar som en trovardig forklaring till leveransproblemen. Det kan ju inte vara monteringen som ar flaskhalsen.
Det måste ha varit i någon annan tråd. I den här tråden har du inte skrivit något om den här saken tidigare.
Rykten, med andra ord.
Jag antar att det är rött du menar?
Jag har jämfört M1 mark II med D7200 på Imaging Resource.
Klart är att Nikons röda är betydligt blekare. Jag gissar att de vill öka marginalen vid höga ISO.
Rött brukar "blöda" eller tappa skärpa först. Men vid låga ISO borde du kunna köra med "vivid" dvs starkare rött.
Olympus är närmare kvadratformat så kantskärpan borde vara bättre.
Ja, så är det förvisso, men man bör väl redovisa sina källor så att andra också kan göra sin egen bedömning av trovärdigheten?Alla far gora sin egen bedomning av hur trovardiga obekraftade uppgifter ar. Ibland har man ratt, ibland blir det fel.
Ja, så är det förvisso, men man bör väl redovisa sina källor så att andra också kan göra sin egen bedömning av trovärdigheten?
De flesta "problem" med färgåtergivning brukar gå att lösa med rätt färgprofiler (gärna egentillverkade dylika) och presets.
Jag tycker min spegellösa kamera levererar betydligt mer levande bilder och har mycket bättre färgåtergivning än flera av Nikons dyrare modeller. ....
Sensorn till D850 ar svar att tillverka och de har lagt utbyte. Dyrt och de har inte kunnat levera lika manga kameror som efterfragas.
Sony tillverkar sensorn. Jag har redan blivit avkravd kallor till detta pastaende langre upp i traden och orkar inte grava fram dom igen (googla sensor poor yield D850). Det ar obekraftade uppgifter, men jag tycker det verkar som en trovardig forklaring till leveransproblemen. Det kan ju inte vara monteringen som ar flaskhalsen.
Hur kommer det sig i så fall att den finns i butik?
Ja som sagt, jag gjorde det tidigare, men jag hittar inte tillbaka just nu. Vi får se om Dusegård kommer ihåg för det var vi som jabbade i ämnet den gången...
Han är förresten skyldig mig en tjänst eftersom jag fixat mitt tangentbord...
Det var nog i en annan tråd, som sagt var. Jag har gjort en uttömmande sökning i den här tråden utan att hitta din referens till en källa.Ja som sagt, jag gjorde det tidigare, men jag hittar inte tillbaka just nu.
Spekulation och mer spekulation.