ANNONS
Annons

Nya RICOH GR -aps-c sensor!

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon som kör med Lightroom och som fått problem med GR efter firmwareuppgraderingen?

Jag kan koppla in kameran till datorn och kopiera bilderna manuellt, men försöker jag importera direkt till Lightroom från kameran står det bara och tuggar. Lightroom svarar inte, kameran låser sig och måste resetas genom att ta ut batteriet.

Råd, någon? Jag kör Windows 7 64 bitar.

På Dpreview dyker det alltid upp rapporter om damm på sensorn, oavsett vilken ny kameramodell det gäller... :)
Damm ja, det kommer förstås på alla sensorer förr eller senare.

Men när det gäller Nikon nu så handlar det om oljigt klet som virvlas runt i spegelhuset, och det är ett MYCKET värre problem. Det kräver våtrengöring med lämpliga vätskor, och det är inte alltid det lyckas utan sensorn måste bytas.
.

Är det någon som kör med Lightroom och som fått problem med GR efter firmwareuppgraderingen?

Jag kan koppla in kameran till datorn och kopiera bilderna manuellt, men försöker jag importera direkt till Lightroom från kameran står det bara och tuggar. Lightroom svarar inte, kameran låser sig och måste resetas genom att ta ut batteriet.

Råd, någon? Jag kör Windows 7 64 bitar.

Det löste sig med Jv16 PowerTools. Något skit i Windows registry som vanligt. Nu fungerar allt som det ska igen!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar