Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya produkterna - 5D, 1D Mark II N, 24-105/4L IS, 430EX

Produkter
(logga in för att koppla)
FouFoto skrev:
Lite OT:

Varför valde du 1D Mark IIn och inte 5d?

Mark II N är ju mer vädertålig...
den kan du ta dubbel så många exponeringar med.
Känns rätt för mej.
Ska man sen köpa till batterigrepp så känns de billigast helt enkelt i längden med Mark II N.
 
Och så var överaskningsmomentet borta..

Jo jag ska ju till Canon på onsdag och se alla nyheter...fast nu är överaskningsmomentet borta...men det ska i alla fall bli kul och känna på prylarna i verkligheten,undet förutsättning att de har hunnit fram..

Av gensvaret här att döma så blir det inte särskilt svårsålda produkter!

Är det nån som testat senaste uppgraderingen på 20D ?
 
Knäckanda om 5D kommer att kosta under 30 000, eftersom jag för 2 månader sedan köpte en ny Canon 1 Ds MKII för 67 000kr!

OK, den har högre upplösning, är tätad och lite snabbare än 5D, men ändå...
Nästan 40 000kr EXTRA! Det skulle svida rejält.

Men det är väl som allt annat. Jag är jättenöjd med kameran och den kostar ju inte mig mer för att det kommit en ny. Undrar bara hur många som tycker det är värt 40 00kr extra för 1Ds MkII.

Men vi får väl se vart den nya hamnar.


/Stefan
 
Isaksson skrev:
Knäckanda om 5D kommer att kosta under 30 000, eftersom jag för 2 månader sedan köpte en ny Canon 1 Ds MKII för 67 000kr!

OK, den har högre upplösning, är tätad och lite snabbare än 5D, men ändå...
Nästan 40 000kr EXTRA! Det skulle svida rejält.

Men det är väl som allt annat. Jag är jättenöjd med kameran och den kostar ju inte mig mer för att det kommit en ny. Undrar bara hur många som tycker det är värt 40 00kr extra för 1Ds MkII.

Men vi får väl se vart den nya hamnar.


/Stefan


Du får ju mkt mer än bara högre upplösning. Du får en kamera som håller dubbelt så länge i princip (slutaren räcker 2x så mkt) Du får bättre af, bättre hus osv osv.

För mig är inte 5D ett alternativ, har 1d2 idag köper jag ett hus till så blir det 1ds2 om något år när den sjunkit lite. Idag kör jag med 20d och 1d2. Vill ha 2 exakt lika dana hus.
 
Isaksson skrev:


Undrar bara hur många som tycker det är värt 40 00kr extra för 1Ds MkII.


/Stefan

Jag tror 5d är perfekt för landskapsfotografer som vill ha fullformat, många pixlar och hyfsat smidigt hus. Enda nackdelen med 5d är väl tätningen. Men så kostar det en slant mindre också...
 
Har just pratat med lite vänner innom Canon och fått denna infon.

" Då vi idag släpper ett 40 tal nya produkter så har vi inte än Klart med artikelnr på alla produkter, men vi hoppas kunna börja lev Canon EOS-1D Mark II N i slutet av Sep och Canon EOS 5D i Oktober."

Detta kan ju tas med en nypa salt men som alla förstår så är allt oklart än när man kommer ut med dessa i kvantitet.

Jag hoppas kunna få fram mer info under veckan.
 
5 d var svaret på mina önskningar. Canon har tydligen fattat galoppen. Ett litet smidigt hus, stor display på baksidan och framför allt fullformatssensor!

Men, när kommer man kunna köpa den..?
 
garwin skrev:
Har just pratat med lite vänner innom Canon och fått denna infon.

" Då vi idag släpper ett 40 tal nya produkter så har vi inte än Klart med artikelnr på alla produkter, men vi hoppas kunna börja lev Canon EOS-1D Mark II N i slutet av Sep och Canon EOS 5D i Oktober."

Detta kan ju tas med en nypa salt men som alla förstår så är allt oklart än när man kommer ut med dessa i kvantitet.

Jag hoppas kunna få fram mer info under veckan.

Låter ju helt strålande med lev. för Mark II N i slutet av sept. för min del.
Om man nu kan tro på de då...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.