Annons

Nya medlemmar i /N

Produkter
(logga in för att koppla)

skarpedjup

Aktiv medlem
Såg att /N hade tagit in 2 kvinnliga medlemmar, grattis till dom och roligt!
Är det ett försök för /N att modernisera sig lite?

Hej

De försöker kanske få in lite nytt "blod". Jag blev kontaktad av de på Naturfotograferna och de tyckte jag skulle söka in. Kanske inte så många som söker in?

Jag har inte fått tummen ur, när det gäller en ansökan til dem.

Visst är det kul med kvinnliga naturfotografer, de är alldeles för få.

MVH

Omar Brännström

Javisst är det kul!

Kan upplysa om att det var åtta sökande i år och tre kom in varav Towe Wiiand och jag är de två kvinnorna, den tredje är Kent Källberg.

Jag tycker det ska bli väldigt roligt att vara med och ser fram emot att tillföra det jag kan och lära mig av de som är med.

Glada hälsningar!
Stina

Då får man gratulera Stina och Towe, som nyblivna medlemmar i N. Båda medlemmar på Fotosidan också.

Grattis!

Efter att ha tittat närmare på Stinas bilder av ren nyfikenhet så kan jag bara säga att de gjort ett bra val !!

Lycka till och grattis !

Tjejer är ett riktigt bra steg i rätt riktning.
Snart kanske dom tar med lite andra sorters naturfotografer med?

Stort grattis till Stina och Towe! Med eran bildkvalitet var det inte svårt att lista ut varför ni blev invalda som medlemmar. Extra roligt också att ni blir de första kvinnliga medlemmarna i /N.

Kanske att /N nu har börjat staka ut en ny inriktning också inför framtiden. Vi får se. :)

Först av allt vill jag gratulera de tre nyinvalda i Naturfotograferna/N! Alla värdiga sin uppgift.

Mycket händer i Naturfotograferna just nu och dessa tre lär med säkerhet bidra till den positiva och utvecklande process som definitivt är igång. Många har, kanske med rätta, "dömt" /N till en mossig herrklubb för inbördes beundran. Nu finns det dock många och starka progressiva krafter för en vital och utåtriktad förening. Den tidigare knytningen till Naturfotografernas Bildbyrå är bruten,föreningen är nu till för att samla seriöst, naturfotoetiskt och kvalitativt verksamma naturfotografer under ett paraply. Alla är välkomna att söka till föreningen, instruktioner finns på /N:s hemsida http://www.naturfotograferna.se.

Hoppas att Towe och Stina, som liksom undertecknad är medlemmar på FS, kan inspirera andra, icke minst tjejer, att satsa på naturfoto. Målmedvetenhet och öppna sinnen leder långt...

Mvh
Erik

Vill bara säga att jag blir alldeles varm om hjärtat av alla er uppmuntran! Det känns himla bra och stort det här. Tack.

Glada hälsningar!
Stina

Jag kan bara instämma med Stina. TACK ALLA för era värmande ord. De betyder mycket!

Många glada hälsningar
Towe

Nej, jag är inte medlem i /N. Jag har heller inte varit medlem tidigare. Däremot var jag medlem i den norska motsvarigheten Norske Naturfotografer/NN mellan 1984-1996.

Jag har däremot sökt om medlemskap i /N två gånger tidigare - men inte lyckats ta mig genom nålögat. :)

Terje

Tyvärr så är det så att man måste vara med i Naturfotografernas bildbyrå om man är medlem i/N

Många fotografer skulle säkert vilja vara med i /N men inte till priset att man måste lämna den byrå man är ansluten till.

MVH
Magnus Nyman/Naturbild

Magnus Nyman skrev:

Många fotografer skulle säkert vilja vara med i /N men inte till priset att man måste lämna den byrå man är ansluten till.

MVH
Magnus Nyman/Naturbild

Jag är med i två bildbyråër.

Tillåter inte Naturfotografernas bildbyrå det?

Magnus Nyman skrev:
Tyvärr så är det så att man måste vara med i Naturfotografernas bildbyrå om man är medlem i/N

Detta är numera ändrat, man får vara med i vilken bildbyrå man önskar. Så även du Magnus är hjärtligt välkommen att söka!

Och man kan arbeta i vilka format man önskar, digitalt som analogt!! I övrigt se mitt första inlägg.

Mvh/Erik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar