** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya Macbook

Produkter
(logga in för att koppla)

martinh

Aktiv medlem
Så nu har äntligen Apple plockat ner apple store och uppdateringar är på gång.

Dock verkar det som att de låter 13" MacBook Pro dras med de gamla Core 2 Duo processorerna fortfarande, tråkigt tycker jag.

Dock får 15" och 17" den nya arkitekturen och kommer dessutom finnas med matta skärmar, trevlig nyhet för dem som jobbar med bilder på fältet.

Mer info finns hos engadget och uppdateras kontinuerligt.

Så nu har äntligen Apple plockat ner apple store och uppdateringar är på gång.

Dock verkar det som att de låter 13" MacBook Pro dras med de gamla Core 2 Duo processorerna fortfarande, tråkigt tycker jag.

Dock får 15" och 17" den nya arkitekturen och kommer dessutom finnas med matta skärmar, trevlig nyhet för dem som jobbar med bilder på fältet.

Mer info finns hos engadget och uppdateras kontinuerligt.

Matt skärm har man väl kunnat få hur länge som helst? Iallafall två generationer bakåt. Det som dock är nytt är att man kan få 15" med HiRez skärm. Dvs 1680x1050 mot 1440x960 pixlar.

En ny 15" mbp kommer det att bli för min del, men frågan är om man ska ha i5 eller i7-processorn. Bildbehandling i cs4 och lr är det primära användningsområdet.

En ny 15" mbp kommer det att bli för min del, men frågan är om man ska ha i5 eller i7-processorn. Bildbehandling i cs4 och lr är det primära användningsområdet.

Har du pengarna så skulle iallfall jag satsa på i7an. Skillnaden i pris är liten i förhållandet till prestandan. Men se till att fylla på med gott om minne och en snabb HD också.

Jo det lutar nog åt i7 faktiskt. 4Gb ram tänkte jag trycka i och sen köra en 500Gb 7200rpm disk. Det borde bli mumma!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar