Annons

Nya ljusstarka SIGMA objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Knight Palm

Aktiv medlem
Om man ska tro nyheterna på ePHOTOzine, så introducerar SIGMA 5 nya objektiv för 4/3-standarden.
PMA i Orlando närmar sig, och förmodligen med många intressanta nyheter för bajonetten "FourThirds".

  • Sigma 50-500mm F4-6.3 EX DG/HSM now available for Four Thirds fitting
    Now Olympus camera owners can take advantage of the massive 10x zoom range of the Sigma 50-500mm
  • Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM now availble in Four Thirds fitting
    Sigma's large aperture prime lens is now available for users of Olympus digital SLRs.
  • Sigma 18-50mm F2.8 EX DC now available in Four Thirds fitting
    EX series, large aperture zoom lens designed specifically for use with digital SLR cameras is now available for owners of Olympus digital SLRs.
  • Sigma APO Macro 150mm F2.8 EX DG HSM now available in Four Thirds fitting
    Sigma's 150mm macro lens is now available for owners of Olympus digital SLRs providing an equivalent focal length of 300mm.
  • Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro released in Four Thirds fitting
    Sigma's popular 105mm macro lens is now available for owners of Olympus digital SLRs.
Ref:
http://www.ephotozine.com/news/
 
En verkligt bra nyhet, nu blev jag glad.

Jag hade 50-500 till min Nikon och gillade objektivet, gav fina bilder med bra skärpa. Ett ypperligt objektiv för fågelfotografering, med stativ givetvis.

Det ger då 1000mm på min E-500. Nice.

Tack för den nyheten, hoppas den är sann.

Hoppas också att priset ligger på samma nivå som med de andra objektivfattningarna.
 
Några bilder på de nya Sigma objektiven för Four Thirds Systems. Jag hade inte tänkt drabbas av någon lens-lust för dessa, innan de första användar- kommentarerna och erfarenheterna börjar dyka upp. Men dessa bilder, gör att man nog blir lite stirrig, och funderar på om man verkligen behöver och har råd med ytterligare ett objektiv. Synd bara att plötsligt så finns det nu så många olika bra objektiv att välja på. Dessa nya objektiv som nu Sigma lanserar, spelar i en högre serie, än min gamla 55-200/F3.5-5.6 som jag förresten sålt.

Ref:
http://dc.watch.impress.co.jp/cda/other/2006/03/25/3514.html
 
Som jag tidigare nämt så var Sigma 50-500 ett underbart objektiv på min Nikonkamera. Så jag utgår ifrån att de nya med 4/3-fattning inte gör någon besviken.
 
50-500 ska tydligen börja produceras i sommar, så för hoppningsvis kanske de finns för leverans någon gång i början av hösten.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.