ANNONS
Annons

Nya firmware

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är så enkelspårig att när jag köper objektiv kollar jag vad som står på prismahuset, och sen köper jag likadana objektiv. Så jag vet inte.
Dessutom har jag inte ens hunnit byta objektiv på den uppdaterade (det har jag hunnit) kameran än.

Jag är så enkelspårig att när jag köper objektiv kollar jag vad som står på prismahuset, och sen köper jag likadana objektiv. Så jag vet inte.
Dessutom har jag inte ens hunnit byta objektiv på den uppdaterade (det har jag hunnit) kameran än.

Svaret kommer kanske. Jag använder själv varken Canon eller Sigma men det var tydligen problem för Nikonanvändare som uppdaterat mjukvaran nyligen.

Det Nikon gjorde senast var att införa stöd för, eller justera beteendet med, AF-P-objektiven. Detta är något som Sigmas objektiv inte verkar gilla, för det blev strul redan med någon av de enklare modellerna för några år sedan när AF-P-objektiven dök upp. Har Canon inte varit och pillat på det sättet är det nog åtminstone osannolikt att det börjar strula, men det är inget jag skulle garantera. Så länge som det går att backa till föregående version så kan man ju alltid testa.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar