Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya designen på fotosidan...

Produkter
(logga in för att koppla)
I nicken finns en charm och en massa känsla eftersom det säger en del om personen. Nick är inget man bara skrotar. Men dom kan frysas.

Utan nick blir sidan lite grå.

Vi kan väl ta bort våra för-, och efternamn helt på fotosidan, eftersom identiteten sitter i nicksen...:)(ironi)

Jag tycker inte att det bara finns svart och vitt. Många känner man till namn, andra till nick. Varför måste man välja?

Från och med nu tycker jag vi döper folk till nicks vid dopfunten så slipper vi våra ordinarie namn direkt..:)

För att ironisera lite, och tydliggöra varför jag tycker det är tråkigt om nicken försvinner föreslår jag att alla enbart anger personnummer :)

Oscar skrev:
Från och med nu tycker jag vi döper folk till nicks vid dopfunten så slipper vi våra ordinarie namn direkt..:)

kul att du säger det, för jag känner en som döpt sig till "Pippi", sitt internetnick, en till fnord, och jag funderat på "Pro" kort o gott =)

Jaha, det var den stormen. Det var kul så länge det varade. Jag tycker fortfarande att nicks är fånigt men har insett att de fyller en praktisk funktion här på Fotosidan. God natt kombatanter!

Oscar skrev:
Tala inte om det. Jag fyllde 30 i Mars.
Det är därför manipulation tillåts;) Du har ju t o m lyckats med det i din profil ser jag. Själv fyllde jag 21 i mars (fast det står 32 i profilen?). 21 är en bra ålder. Som tjej tar man sig in på de flesta kul uteställena då och har inte ens hunnit tröttna..

Senast ändrad:
Oscar: Det var INTE kul. Det var idiotiskt från första början och jag är rätt övertygad om att antingen förstod du inte vår kritik (läs: stendum) eller så jävlades du bara (läs: stendum, fast på ett annat sätt). Att överhuvudtaget kalla de som deltar i en debatt för "kombatanter" tycker jag antyder att man har fel inställning till det hela.

Biber skrev:
Oscar: Det var INTE kul. Det var idiotiskt från första början och jag är rätt övertygad om att antingen förstod du inte vår kritik (läs: stendum) eller så jävlades du bara (läs: stendum, fast på ett annat sätt). Att överhuvudtaget kalla de som deltar i en debatt för "kombatanter" tycker jag antyder att man har fel inställning till det hela.

Håller med dig Jonas, om man framställer detta som någon tävling/krig så blir smutskastning som vissa håller på med förmodligen ännu vanligare. Rätt kass inställning.

Biber skrev:
Snälla Jonas, försök spänna av lite. "Kombatanter" är på skoj. Måste man skriva :) för att du ska förstå det? Att kalla en person med annorlunda åsikter än dig själv för stendum är bara ett tråkigt personangrepp. Ja, det är sant att jag jävlades lite. Jag insåg det hopplösa när så många var emot förrändringen.

Oscar skrev:
Snälla Jonas, försök spänna av lite. "Kombatanter" är på skoj. Måste man skriva :) för att du ska förstå det? Att kalla en person med annorlunda åsikter än dig själv för stendum är bara ett tråkigt personangrepp. Ja, det är sant att jag jävlades lite. Jag insåg det hopplösa när så många var emot förrändringen.
Ja, du måste skriva ":)" för att jag ska förstå det.
Ja, jag vet att hela mitt sista inlägg är ett enda stort personangrepp, och jag bryr mig inte alls. Hade du nöjt dig med nåt enda flamsinlägg efter allt var klart hade jag låtit bli, men men du bara spottade ur dig dumhet på dumhet nu.

Nu lägger jag ner det här eftersom att det har spårat ur, låt bli att svara tack.

Av de hetsiga reaktionerna att döma ser många nicksen som en del i sin identitet. När jag kritiserade nicksen var det som att kritisera deras namn. Detta var naturligtvis inte alls min avsikt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar