Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya Canon EOS 22 sept

Produkter
(logga in för att koppla)
Ha ha, riktigt spännande ju :)
Jag sitter och väntar på en uppgradering av min trotjänare 30D så jag följer utvecklingen med nöje. En 50D skulle funka finfint men en vass efterföljare till 5D skulle smaka ännu bättre. Tur att man inte har bråttom, bara att vänta på vad Canon presenterar för godbit.
 
Eftersom det försigår en diskussion om detta här, skriver jag samma kommentar som jag la under artikeln nyss:

Kan det vara så att sidan kommer att följa den verkliga månfasen, och därmed lysas upp ytterligare dag för dag, för att om en vecka eller så vara helt upplyst? Då får ryktesspridarna något att gotta sig i var dag...

Den nuvarande bilden motsvarar någotsånär den nuvarande månfasen, om än spegelvänd. Vi får se om bilden ändras till i morgon :)
 
Eftersom det försigår en diskussion om detta här, skriver jag samma kommentar som jag la under artikeln nyss:

Kan det vara så att sidan kommer att följa den verkliga månfasen, och därmed lysas upp ytterligare dag för dag, för att om en vecka eller så vara helt upplyst? Då får ryktesspridarna något att gotta sig i var dag...

Den nuvarande bilden motsvarar någotsånär den nuvarande månfasen, om än spegelvänd. Vi får se om bilden ändras till i morgon :)

Precis min tanke!
Det måste ju finnas mer i den där flashpresentationen så det är högst troligt.
 
Följer det med glasögon till 3D eller måste man köpa dem separat...? ;)

Nästan har jag hört talas om... Canon skickar med ett filterpaket till det nya blixtarna, å där i finns även ett rött å ett grönt så 3D glasögona bjuder det på så att säga, ungefär a lá Rosco provpaketen!

Hoppas Canon lanserar två fullformtare först ut hoppas jag på är 3D å om ett halv år 7D, vore koolt...
 
Hoppas Canon lanserar två fullformtare först ut hoppas jag på är 3D å om ett halv år 7D, vore koolt...[/QUOTE]

Och vad kommer att bli skillnaderna mellan 3D och 7D?? Prisskillnader? Vem kommer köpa den ena eller andra kameran?
Mvh Thomas
 
Hoppas Canon lanserar två fullformtare först ut hoppas jag på är 3D å om ett halv år 7D, vore koolt...

Och vad kommer att bli skillnaderna mellan 3D och 7D?? Prisskillnader? Vem kommer köpa den ena eller andra kameran?
Mvh Thomas[/QUOTE]

Om man gissar fritt såå. EOS 3D för 25-30K lite fler BPS kanske 7-8 å med runt 16-17 MP, ärver delar från EOS 1 serien, tex AF-prestanda å fokuspunkter.

7D blir även den en FF med samma megapixeltal, men inte lika kraftig buffert å därmed kanske 3 BPS som dagens 5D, lite mer inriktad till stillsam landskapsfotografering för det som vill ha en fullformatare lite billigare, säg ett pris på 15 tusen kronor, å liknande autofokus som 50D.

Alltså två fullformatare en för 15 å en för 27...

Spekulationer rakt igenom så klart...
 
Med blixtsko oxå...

(Från japansidan i länkarna ovan)


Det verkar nu vara vederlagt att det kommer en efterföljare till 5D (storleken på huset), och att den precis som föregångaren kommer att ha FF (storleken på prismakåpan). Vad jag ställer mig frågande till är att greppet ser ut att vara väldigt rak och oergonomisk, utan fördjupningar för pekfingret. Men kanske syns inte fördjupningen bara? Hur ser det ut om man jämför bilden med en bild på 5D?
 
Det verkar nu vara vederlagt att det kommer en efterföljare till 5D (storleken på huset), och att den precis som föregångaren kommer att ha FF (storleken på prismakåpan). Vad jag ställer mig frågande till är att greppet ser ut att vara väldigt rak och oergonomisk, utan fördjupningar för pekfingret. Men kanske syns inte fördjupningen bara? Hur ser det ut om man jämför bilden med en bild på 5D?

Om de nu är ett foto av en kommande modell och inte bara en photoshoppad bild utifrån en vanlig 5D?...
 
Visserligen men jag hittar inget om nån 7D i pdfen. Det är bara ett urval av sidorna som går att bläddra och inte de 9-10 med nyheter.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.