elbe
Avslutat medlemskap
afe skrev:
Var det nån som sa att Nikon D3 inte brusar?
...
Nä, de tror jag väl inte?.. Hur så?..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
afe skrev:
Var det nån som sa att Nikon D3 inte brusar?
...
Har för mig att nån kompaktkamera (Samsung?) hade inbyggda spel, och varför inte? Stor fin display, och det finns ju inte en telefon utan spel.Robin Gyllander skrev:
SNälla sätt in tetris i en kamera. Allvarligt så man kan göra något när man har dötid.
Bra idé! De skulle kunna hitta på nåt helt nytt och kalla kamerorna klatschiga saker som Kiss eller Rebel eller nåt sånt!Eeros skrev:
Det mest revolutionerande Canon skulle kunna göra är att frångå beteckningen på digitalkamerorna. I dagsläget heter ju var och varannan kamera en sifferkombination, samt ett versalt "D" antingen före eller efter siffrorna.
Fast då måste väl spegel och prismahuset också vridas, kanske (hur det nu skulle se ut?). Och slutaren och lcd-displayen på baksidan och objektivets motljusskydd och...... eller ett vridbart sensor så man kan fota stående format utan att vrida på kameran, så skulle jag höja på ögonbrynen.
Nädå. Redan idag kan Canon erbjuda maskningsramar som fejkar olika format. Finns på 1D.ErlandH skrev:
Fast då måste väl spegel och prismahuset också vridas, kanske (hur det nu skulle se ut?). Och slutaren och lcd-displayen på baksidan och objektivets motljusskydd och...
apersson850 skrev:
Nädå. Redan idag kan Canon erbjuda maskningsramar som fejkar olika format. Finns på 1D.
elbe skrev:
Vad har vi?
Objektiv med EOS-fattning och en sensor där bak. Däremellan är ju allt fritt och utvecklingsbart...
Anders Östberg skrev:
Underskatta inte människans önskan att känna igen sig.
Nej, det jag tänker på fungerar i Live view, så det visas på displayen där bak. Canon har ju av någon anledning inte samma typ av LCD i sökaren, så rutnät och sånt får man fixa med mattskivebyte.Jeppe skrev:
Nu har jag tappat bort mig, men visst är man tvungen att stoppa i dessa manuellt? (annan mattskiva)
Anders Östberg skrev:
Jag har sett flera designförslag på mer eller mindre futuristiska kameror, och jag har själv inte trott på någon av dom, dom har fallit på konstiga sätt att hålla kameran, opraktisk storlek och form, inte kompatibel med det som finns nu m.m. Det går heller inte att göra för stora ändringar utan att det blir stora kostnader eller att man hamnar i ett läge där det inte finns några fungerande tillbehör under lång tid.
Det jag oftast tänkt när jag sett sånt är om designern själv är fotograf?