Annons

Nya Canon EOS 22 sept

Produkter
(logga in för att koppla)
Du kanske ska vara uppmärksam redan i kväll, när världen passerat datumzonen och när Nya Zeeland och andra downunder vaknar upp...

Det är ett och samma klockslag som gäller över hela världen. I Sverige blir det klockan 06.00. Då håller också Canon en presskonferens. sen kör de igen klockan 9 för de som inte är lika morgonpigga.

Jag har gnällt på dem tidigare för att inte informationen var tillgånglig klockan 06.00 och nu har jag fått min vilja igenom. :)

Undrar vad en sån här hype tråd är värt i marknadsföring, tycker fotosidan ska skicka en fet faktura till canon för nu är vi ett gäng som är väldigt hausse

Ja det var ju nästan livesändning från nikon förra gången. Har FS bara kompisar i det lägret eller vafför har inte vi samma möjligheter....vi stackars utarmade canonister...
Utarmade och historielösa? Det var faktiskt livesändning här när 50D presenterades. Det kanske känns som evigheter sedan, men beviset finns redan i denna tråd. Läs här och framåt.
:)

Ja, jag kom på efter jag skrivit inlägget. Att det kanske inte var Nikon utan just förra Canonsläppet som hade liverapportering...*skäms*...Men frågan återtår ju. Varför inte denna gången? Eller de kom igång så sent förra gången så det är mycket möjligt att vi får se en liknande tråd i morrn vittja?

edit: Din länk tar mig hit igen. Om än i ett nytt fönster vilket ju kan vara trevligt förstås :)

Ja, jag kom på efter jag skrivit inlägget. Att det kanske inte var Nikon utan just förra Canonsläppet som hade liverapportering...*skäms*...Men frågan återtår ju. Varför inte denna gången? Eller de kom igång så sent förra gången så det är mycket möjligt att vi får se en liknande tråd i morrn vittja?
Hehe :). Förra gången var David en av de inbjudna till pressmötet. Jag vet inte hur det kommer gå till denna gång, men om han är inbjuden kommer vi nog få invänta att pressmötet verkligen startar först :).

edit: Din länk tar mig hit igen. Om än i ett nytt fönster vilket ju kan vara trevligt förstås :)
Intressant, den funkar för mig. Men jag har för mig att det har gjort så förr när jag tror att "#[meddelandenummer i tråden]" är rätt, dvs bara funkar för mig. Den här länken tror jag är den rätta.

http://img440.imageshack.us/img440/5922/43608952fh7.png

Om det rådde den minsta tveksamhet innan så är den borta nu. Det är definitivt en ny fullformatskamera som ej är i ett fullstort 1D-hus. Med andra ord en uppföljare till 5D. Det röda strecket ligger en bit under det nedre hörnet på huset som syns tydligt om man zoomar lite (eller inte har riktigt lika hög upplösning som jag har).

Och vad kommer 22 sept? En 1Ds med 30 Mpix kanske...?

Exakt, eller har Canon parallellt med lanseringen av 5D MK III meddelat att man INTE kommer lansera något den 22:a sept. som man först gick ut med?

Å andra sidan informerades i samband med lanseringen av 50D att man unde rhösten kommer lansera EN ny dslr så vi kanske inte skall hoppas för mycket på ytterligare en den 22:a sept.!

Mvh!
// Niklas

Exakt, eller har Canon parallellt med lanseringen av 5D MK III meddelat att man INTE kommer lansera något den 22:a sept. som man först gick ut med?

Å andra sidan informerades i samband med lanseringen av 50D att man unde rhösten kommer lansera EN ny dslr så vi kanske inte skall hoppas för mycket på ytterligare en den 22:a sept.!

Mvh!
// Niklas

Jag tror ju att 5D MkII är ett direkt svar mot D700 som säljer bra. 1DMkIII säljer fortfarande bra och troligen bättre än D3, inte minst nu när D700 kommit. Det syns oxå på prissänkningarna där 1DMkIII sjunkit bara runt 8 % på 18 månader och D3 har sjunkit med runt 17% på 12 månader.

Frågan är sen om Canon ser Sonys A900 som ett hot som behöver mötas. Då kan uppgradering av 1DsMkIII vara på gång...kanske en sammanslagning med 1DMkIII till en ren FF proffskamera för press och studio för runt 35.000:-

Jag tror ju att 5D MkII är ett direkt svar mot D700 som säljer bra.

Hmm, skall bli intressant att se/läsa testerna av 5D MKII men om nu detta är Canon´s svar på D700 så är det som canonist bara att hoppas på att AF:en är snabbare/mer träffsäker än på D700:an för annars ser det ju på pappret ut som om D700 av både det skälet men också map. antalet bps. skulle vara en bättre kamera för action/sport.

Jag är tveksam till att Canon verkligen ställde siktet mot D700:an av dessa skäl men förhoppningsvis ger de 21MP något som D700:an inte klarar av att prestera!

Mvh!
// Niklas

Jag tror ju att 5D MkII är ett direkt svar mot D700 som säljer bra. 1DMkIII säljer fortfarande bra och troligen bättre än D3, inte minst nu när D700 kommit. Det syns oxå på prissänkningarna där 1DMkIII sjunkit bara runt 8 % på 18 månader och D3 har sjunkit med runt 17% på 12 månader.

Frågan är sen om Canon ser Sonys A900 som ett hot som behöver mötas. Då kan uppgradering av 1DsMkIII vara på gång...kanske en sammanslagning med 1DMkIII till en ren FF proffskamera för press och studio för runt 35.000:-

Hur vet du att Canon Eos 1D MkIII säljer bra i dagsläget ?

//Peter

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto