Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya Canon EOS 22 sept

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är en bild på nuvarande 5D. Brukar finnas sådana bilder i White papers-dokumenten.

Efterträdaren har kantigare prisma enligt bilden på Dpreview.
Ja, det var ju inte många man lyckades lura :)

Fast nog tycker jag efterföljaren har mjukare linjer på prismat än föregångaren och inte kantigare.

Bilagor

• 5d2.jpg
    5d2.jpg
    6.4 KB · Visningar: 472
Måste ju ändå säga att så här dagen innan lanseringen av kameran så finns det rätt lite fakta om den.
Det finns en hel del rykten men sammantaget är det ju bara spekulationer och önsketänkande.

Specifikationerna på 50D fanns ju ute redan ett par dagar innan lanseringen.

Canon verkar ha klarat hemlighetsmakeriet bra här.
Däremot har de lyckats skapa en enorm hype eftersom snokandet tiden innan är ganska kul.

Hur orkar ni....

Ut o fotografera istället....
mkt snack här

hur har jag klarat mig utan 6400 ISO.... oj oj måste rusa till affären ....

Minns charmen med Tri-X pressad till 1600 och massor med korn...
javisst tekniskt sämre men visst var det känsla i det bilderna...

usch nu lät jag som en bakåtsträvare, det är inte meningen, poängen jag vill åt är ju att det inte är kameran som tar bilden — utan fotografen...

Måste säga att det är imponerande att ett företag kan bevara en hemlighet så väl som Canon gör med detta. Det måste ju finnas massor med personer runt om i världen som vet vad som kommer i morgon och den har säkert varit i händerna på betatestare runt om i världen.

Bara timmar kvar och det enda vi vet med någorlunda säkerhet är att prismahuset och programratten ser lätt annorlunda ut mot 5D.

Så många rykten florerar att dom tar ut varandra och man inte vet vad man ska tro på.

mkt snack här

usch nu lät jag som en bakåtsträvare, det är inte meningen, poängen jag vill åt är ju att det inte är kameran som tar bilden — utan fotografen...

Mm. jag ska nog ta och lära mig fota först.

mkt snack här

Om 10 år minns vi charmen med alla spekulationstrådar inför nysläppen...Det var inte alltid bättre förr, men vi romantiserar det gärna.

Ut o ta en bild själv vetja! Och låt oss nördar förkovra oss i det vi för tillfället finner kul...

BTW Jag kan inte fotografera. Det ser man på antalet kommentarer och alla refuseringar från gfs. Det måste ju bero på kameran!!! "Ny kamera! Ny kamera! Ny kamera!" *ekar mantrat i huvudet hela tiden*

mkt snack här

Snacka om att kasta sten i glashus!
Du sitter ju själv och läser denna tråd och kommer med inlägg.
Ska inte du ut och fotografera?
// Tobbe

mkt snack här

Skojar du?

Med en tre år gammal kamera med bara 12 mäggapikslar, det är väl ingen idé ;)

Jag är faktiskt rätt trött på att fotografera. Jag har fotograferat varje dag de senaste fyra månaderna, både för att jag velat och varit tvungen.

Det måste ju finnas massor med personer runt om i världen som vet vad som kommer i morgon och den har säkert varit i händerna på betatestare runt om i världen.

Bara timmar kvar och det enda vi vet med någorlunda säkerhet är att prismahuset och programratten ser lätt annorlunda ut mot 5D.
"Imorgon"? "Några timmar"? Trodde att nyheterna skulle släppas 22 september? Eller har de ändrat datumet?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto