Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya Canon EOS 22 sept

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har jag inte läst alla 47 sidor i denna tråd, och det är fortfarande tidigt på dagen den 22/9 men är det det här som tråden har väntat på?

Special-Ixus firar 100 miljoner sålda digitalkompakter
Inlagd den 2008-09-22 kl 06:48 på kamerabild.se

Jag har nån canonnyhet kvar att publicera, canons pod-tjänst... ;)
 
Personligen tror jag en sådan kommer till PMA i februari med 15 MP, 1,3x och 12 bps.

Men Canon kan mycket väl släppa nån liten nyhet under eftermiddagens pressträff på Photokina.


Hhum...nu får jag sådana där äckliga skakningar igen...att behöva vänta ända till E-middag!! Iofs..tror jag du har rätt men jag hoppas inte det.
Mvh Thomas
 
Ursäkta mig..kanske hänger jag inte riktigt med längre men vad är en pod??
Mvh Thomas

Wikipedia:
"I ett POD system (från det engelska ordet pod) sitter den elmotor som driver fram fartyget monterad i en kapseln vid propellern. Det är ett system som har använts på stora kryssningsfartyg under lång tid. Fördelen är att inga axelarrangemang eller växlar behövs, vilket minskar platsåtgången och risken för vibrationer i skrovet. De kan likaväl vara fastmonterade som monterade på svängplattor. Ett svängbart montage medför att fartyget inte behöver några roder då man istället använder den svängbara motorn för att manövrera fartyget."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Siemens_Schottel_Propulsor.jpg

Den "minskar platsåtgången och risken för vibrationer i skrovet". Dvs. verkar det vara en antiskaksystem i kamerahuset. Dock verkar storleken bli väl saftig, enligt bildlänken.
 
Wikipedia:
"I ett POD system (från det engelska ordet pod) sitter den elmotor som driver fram fartyget monterad i en kapseln vid propellern. Det är ett system som har använts på stora kryssningsfartyg under lång tid. Fördelen är att inga axelarrangemang eller växlar behövs, vilket minskar platsåtgången och risken för vibrationer i skrovet. De kan likaväl vara fastmonterade som monterade på svängplattor. Ett svängbart montage medför att fartyget inte behöver några roder då man istället använder den svängbara motorn för att manövrera fartyget."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Siemens_Schottel_Propulsor.jpg
Jaha, Canons skall börja med kryssningar till Åland. Verkar ju helskoj.
 
I min värld brukar det vara Print On Demand. Alltså utskrift mer eller mindre omedelbart, när behov/beställning uppstår. Du e-mailar en bild till utskriftscentret och två minuter senare kommer utskriften in genom fönstret. Nackdelen är att den är vikt som ett pappersflygplan.

Egen skrivare är den ultimata POD, men det är inte alltid ekonomiskt realiserbart och väldigt sällan dito lönsamt.
 
I min värld då kamerahus med inbyggd skrivare. Nya greppet BG-monoPodJet. Häll in färg från vänster och stoppa in batteriet till höger. Äntligen en vettig användning av Direct Print-knappen.

AF-ON finns med på detta grepp, som ingen heller kommer att ha råd att köpa, för att följa upp succén WFT-E3. Men det går att skriva på A3, om man bara lyckas få in pappret i batterigreppet.
Därav bredden på detsamma...
Vid höjdformat behöver man ingen monopod. Det är bara att stötta kameran på greppet.
Därav namnet på detsamma...
 
Snälla Canon!
400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS!

/Pontus *hoppar*
 
Snälla Canon!
400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS! 400mm f/5,6 IS!

/Pontus *hoppar*

Hej

Det är det enda jag väntar på eller eventuellt ett 500mm 5.6 IS.

Sedan får det väl bli en Mark IV.

Mvh

Omar
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.