Sven Blomquist
Aktiv medlem
Den borde väl snarare kallas 600D. En klar besvikelse och antagligen "the end of the line of xxd".
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det tror jag absolut inte att det är. Avståndet mellan xxxD och xD är på tok för stort för att vara ett "nästa steg" för många hobbyfotografer. xxD är gjord som nästa steg efter xxxD och ska nog inte ses som en proffskamera alls. Jag kommer köpa 60D hellre än 7D. Jag sparar pengar och får samma funktioner.Den borde väl snarare kallas 600D. En klar besvikelse och antagligen "the end of the line of xxd".
Som vanligt! Inget som duger åt nördarna på fotosida.se! Men den kamerafabrikant som kan komma med något som de accepterar lär knappast finnas på den här sidan månen.
Jahapp.... då återstår bara att se om mängder av 50D-ägare byter upp sig och jag kan köpa en begagnad sådan. Alternativt att 50D utgår och de i affärerna kvarvarande exemplaren reas ut...
Måste nog hålla med dig, men visst 60D är en nyare kamera. Jag går i tankarna att köpa ny kamera som även leder till byte från sony till Canon. Har kikat en hel del på 50D, men väntar att köpa tills 60D var släppt, ville se om det var något intressant. Men nu såhär så känner jag att jag kanske skulle slagit till på en 50D. Prioriterar den, om än bara lite snabbare serietagningen och kvalitetskänsla/stöt-tålighet/robusthet som 50Dn verkar ha. Skulle jag vilja ha filmnings möjlighet så finns 7D för ~13,500 hos Rajala Proshop dvs ~1000kr mer än Scandinavianphotos pris på 60D.Jo, någon sorts mellanting i plast, säkert bra, men knappast ett alternativ att ersätta 50d med, då är det 7d som gäller
Mumma!
Nu är jag så jäkla glad att köpte EOS 7D i januari och inte väntade på 60D.
Känns verkligen som ett rätt val jag gjort!