iSolen.se
Guest
Det gör ju Sony också
Ja. Regn brukar komma uppifrån.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det gör ju Sony också
En liten varning till er som har A7RIII, var försiktiga när ni använder kameran i regn och dimma. Vädertätningen verkar inte vara helt på topp.
http://www.imaging-resource.com/art...d850-vs-sony-a7riii-canon-5div-olympus-e-m1II
Så där funkar inte min för den är öppen hela tiden. Jag pratar om single shot nu AF-S. Om den funkar annorlunda för dig har de nog ändrat något i förhållande till tidigare modeller. På AF-C ska jag testa. Är det AF-C du kollat med?
En liten varning till er som har A7RIII, var försiktiga när ni använder kameran i regn och dimma. Vädertätningen verkar inte vara helt på topp.
http://www.imaging-resource.com/art...d850-vs-sony-a7riii-canon-5div-olympus-e-m1II
Småläser manualen innan jag får kameran och redan på sidan 6 står det
”Notes on handling the product
• This camera is designed to be dust- and moisture-resistant, but is not waterproof or dust-proof.”
Varför gör man då ett så idiotiskt test?
/Stefan
Läste ni ens citatet?
Står klart o tydligt att den inte är vattentät. Så varför göra testet?
/Stefan
Waterproof är vattentät. Det finns knappt några sådana kameror. Det är inte samma sak som vädertätad.
Den enda vattentäta digital systemkamera som jag känner till är Nikon AW1(där innan på filmtiden så var det väl Nikkonos som fanns).
Den enda vattentäta digitala systemkamera som jag känner till är Nikon AW1 (och där innan på filmtiden så var det väl deras Nikkonos som fanns).
Ingen av de andra kamerorna i testet marknadsförs som vattentäta heller.
Det är inte ett idiotiskt test.Varför gör man då ett så idiotiskt test?
Jag har gjort detsamma med en D3. Jag tycker det är fullt rimligt att Sonys spegelfria kameror jämförs i alla avseenden med de kameror de konkurrerar med, oavsett hur tätningar och dylikt beskrivs.
Står att den tål fukt. Det är knappast samma som regn.
/Stefan
Oavsett vad som står som handhavande i manualen?
/Stefan