1. Blir dagens medelklassungarnas föräldrauppror att bli jihadister då?
Nä mycket sällan och inhemska ungdomar konverterar sällan och har en annan kultur som inte är påverkad lika mycket av våldet i Mellan Östern. Jag tror inte en logisk ansats funkar där. Det var väldigt många fler då som sade sig vara kommunister. Däremot har ju Leila Tengroth gjort en film tidigare om de ungdomar som i Libanon valde att bli jihadister och självmordsbombare och i det fallet fanns det faktiskt en del ungdomar som uttryckte att deras agerande också var en protest mot den äldre generationen som de ansåg passiviserats av krigsförlusterna mot Israel.
Har köpt massor av prylar där (både skickat till hotell när jag varit på resa där borta, eller till bekanta jag känner som bor i USA). Riktigt bra utbud, priser och kundservice.
Håller med.
Har köpt massor av prylar där (både skickat till hotell när jag varit på resa där borta, eller till bekanta jag känner som bor i USA). Riktigt bra utbud, priser och kundservice.
Ja det är faktiskt tråkigt för Canon och Nikon är faktiskt något annat än Fuji för Sony att brottas med och när de kommer loss kommer det att hända saker... och ja, jag tycker faktiskt inte Sony har någon konkurrens på den spegelfria marknaden idag som en leverantör där av ett fullbrett och diversifierat sortiment av kamerahus. Det är bara Sony idag och Leica som säljer både APS-C och FF på den marknaden vad jag vet. Leica är ingen konkurrent heller direkt till Sony eftersom de lever i olika strata av marknaden. Det finns en del Leica-folk som skruvar på sina objektiv på Sony-hus men generellt så riktar sig Leica inte till samma massmarknad som Sony gör. Jag har inte ens hört att Leica-folk skulle skruva på Sony-objektiv på Leica-hus och jag vet inte ens om det går men förmodligen gör det det inte.
Det vore inte fel heller om Sony kunde få mer konkurrens på sensorsidan också.