Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Nikon DSLR

Produkter
(logga in för att koppla)
Makten skrev:
Nä, den sjunker nog inte nämnvärt eftersom den nya kameran verkar vara lite fräsigare än så. Så D50 kommer nog att fortsätta vara instegsmodell ett tag till.


Då undrar man ju hur fasen de tänkt med en reklam som går ut på att fota i skitväder:-D

Du kan fota i skitväder med en kamera som inte är vädertätad med ;)

Jag är inte så insatt, men om den hamnar på den nivån jag har fattat det som så tror jag inte heller på vädertätning.
 
Anddje skrev:
Du kan fota i skitväder med en kamera som inte är vädertätad med ;)

Jag är inte så insatt, men om den hamnar på den nivån jag har fattat det som så tror jag inte heller på vädertätning.
Visst kan man det, men det vore väl rätt absurt att göra reklam som tydligt säger att kameran är lämpad för skitväder om den inte är vädertätad?
 
Makten skrev:
Visst kan man det, men det vore väl rätt absurt att göra reklam som tydligt säger att kameran är lämpad för skitväder om den inte är vädertätad?
Jag vet inte, men det vore verkligen överraskande om dom släppte en D70-ersättare med vädertätning, det skulle iofs vara ett bra försäljningsargument.
 
tycker nikon verkligen har lyckats vara mer "tysta" om det här, eller så har alla ryktesspridare där ute inte orkat göra hundratals fakebilder osv.. eller har jag fel?
 
Är beredd att hålla med!

Det ser ju ut som väldigt mycket behov av vädertätning i reklaminslaget.

Väldigt smart av Nikon att fortsätta på denna väg även med lite enklare hus.

Hur som helst, sökaren från D70s måste uppgraderas för att jag skall bli nöjd. (så blir det nog också)
 
Ser faktiskt rätt äkta ut.
I alla fall var det så jag föreställde mig att D80 skulle se ut.

Men man ska ju aldrig vara helt säker...
 
Helt klart äkta.... dat är min gissning.... :-D So mycket för den teaserkampanjen ;-) *lol*
Ser lite slimmad ut jämfört med D70s, lite mindre på alla håll....
Är det fejk så är det med råge den bästa fejk jag någonsin sett, 300% bättre än någon annan. Vad är oddsen???
 
Hela kameran ser genomarbetad ut in i mista detalj, hela formgivningen! Lite mindre kantig, lite mindre bulkig LCD på baksidan, fast mycket större..... den MÅSTE bara vara äkta.... är här någon som vill slå vad? ;-)
 
Om dessa bilderna är äkta så ser det ut att bli en kamera med mycket av D200 under skalet och mycket av D50 på skalet.
 
Faktiskt har kameran mycket av D200 kamerans formspråk, liknande finish, samma mjukare framtoning, fast i princip alla detaljerna skjiljer sig åt. D v s ingen manipulering. Det enda som är extremt likt är sökarokularet. Fast sökaren är högre på D200. Troligtvis alltså inte riktigt lika bra sökare, men mycke möjligt lite bättre än D70 (även om den inte var dålig heller).
 
De 3 reglagen för ISO, vitbalans (WB) bildkvalite (QUAL) som gör D200 så användbar ser ut att finnas på baksidan och 2 kommander vred finns det också, ser bra ut.
 
SixBySix skrev:
Helt klart äkta.... dat är min gissning.... :-D So mycket för den teaserkampanjen ;-) *lol*
Ser lite slimmad ut jämfört med D70s, lite mindre på alla håll....
Är det fejk så är det med råge den bästa fejk jag någonsin sett, 300% bättre än någon annan. Vad är oddsen???

storleken verkar var som D50, rätt liten med andra ord, en fördel för normalkonsumenten kanske, men knappast om man tänker hänga på lite tyngre gluggar,
det är väl meningen att nischa den,

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=62742&perpage=15&pagenumber=3
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.