Annons

Ny kompaktkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Niicky

Medlem
Hej hej,

Nu är det så att i julklapp önskar jag mig en kompaktkamera. Den ska vara bra såklart och inte med AA-Batterie (heter dem så) Med kameran vill jag kunna ta dagens outfit, naturbilder och i mörka förhållanden. gärna en kamera som man kan ta med till stranden och som tål lite mer. Jag har en Canon Eos 450d men i alla lägen orkar man inte släpa med den. Jag har kollat lite extra på denna: Canon Powershot D10 och då är frågan är den bra? Jag vill helst ha en sådan kamera man kan både på vatten & land. Men att den ska tåla vatten spelar ingen roll bara ett + i kanten.

Sedan så har jag hört mycket bra om denna oxå panasonic lumix dmc-lx3 är den bra? Helst ingen Nikon eftersom jag har dålig upplevelse av sådan kamera.

Mvh
Nicole

En hel del tester ger LX3 riktigt bra betyg men det enklaste är väl om du kollar runt lite på bilder tagna med den och bedömer själv.
Jag gillar LX3 och hade gillar den ännu mer om den inte hade haft zoom alls samt ett litet större grepp, greppet löser sig dock med läderväskan som rekommenderas. Jag kan inte hålla i kall aluminium på hösten en längre stund så att då hålla i lädret är mycket behagligare.
Joysticken är lite jobbig ibland och jag hade fördragit rattar men joysticken funkar när man vant sig.

Sen är det inte helt fel att det är samma kamera som Leicas Digilux 4 :)

Andra förslag, Ricoh förstås och sen Canon G10/G11

/Kent

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar