Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny kategori till bild

Produkter
(logga in för att koppla)
nej där håller jag inte med dig, David. Det är en helt annan sak att ta en bild på en varg på kolmården än ute i naturen!
om ni inte vill göra en egen kategori till zoodjuren som Kim föreslår så tycker jag
i så fall att zoodjur får räknas in i kategorin husdjur/tamdjur/zoodjur.

?

Jamen, hur många zoobilder finns det på fotosidan? Jag har för övrigt aldrig hört talas om ett djur som klassas som zoodjur. Därför tycker inte jag att det kan räknas som en egen kategori.

Vill jag leta efter vargbilder så kommer jag självklart att leta i Vilda djur bilder kategorin. Sen är det upp till fotografen att ange zoo/hägn om han tycker att det är viktigt.

Det finns en hel del, David.

Men jag bryr mig egentligen inte sådär jättemycket för jag tar inte bilder på djur på zoo så ofta. Däremot kan jag tänka mig att de som åker till afrika och tar bilder på riktigt vilda djur inte gärna jämför sina bilder med (vill tillhöra samma kategori som) bilder från Eskilstuna Zoo...

I boken de De fem stora av S Widstrand och M Elander blandas bilder från både hägn/zoo och i det vilda med varandra. Jag ser inte det som ett problem och inte de heller misstänker jag. De fotograferar Vilda djur och skulle säkerligen lägga upp dem under kategorin Vilda djur. Zoo/Hägn är snarare en subklass snarare än en egen kategori.

oki doki!

bara djur i största allmänhet får en egen kategori så blir jag nöjd!

Jag orkar inte ta en diskussion om det där tecknen. Det är faktiskt ganska dåliga. Tex så har jag inte en aning om vad din sista teckenkombination betydde. Fantomen?

Och om det inte framgick att jag skämtade (till skillnad från att vara ironisk) så är jag ledsen.

jorå, david, det framgick väldigt väl tycker jag!
förresten är det inte så stor skillnad på att skämta och att vara ironisk...

...men ibland, när andra är roliga och ironiska, framgår det inte alls - varför ironi/skämt inte alltid gör sig bra i skrift, vilket ni på fotosidan har rätt i, och varför jag tycker att det är smart att påvisa ironin/skämtet genom att rita en smiley bakom.

min =)gubbe ler. jag varierar mellan fyra olika
:) =) ;) och :) beroende på hur mycket ork jag har i fingrarna, ¨
=) är lättast att göra :)

Precis. Och jag använder bara humor i text, när det verkligen framgår, utan att behöva förstärka med tecken som lätt kan missförstås / inte förstås alls. Och i detta fallet trodde jag att det var så.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar