Vet inte vad du är för en slags fotograf, hur du jobbar, vad du vill göra eller vilken nivå du är på, men om du snöat in på X-T30 och vill titta lite foton från en som ägt kameran och som är normalbegåvad så kika här:
https://www.flickr.com/photos/kristofferljungberg/albums/72157719397235402
Där har du foton på lite allt möjligt som jag tagit med just en Fujifilm X-T30. Alla foton är tagna i RAW och efterarbetade i Lightroom.
Min take är denna: RAW-filerna kan ibland vara lite jobbiga att arbeta med pga konstiga detaljer i skog, lövverk och sånt där. Ska du mest fota porträtt, eller foton på växter, skog, blommor och annat på kort till medellångt avstånd, så är kameran bra! Ska du fota landskap eller annat på lite längre avstånd i RAW, skit i denna om du är lika petig och lättirriterad som jag.
Dock så är det ju en liten, smidig kamera som också levererar bra video. Och JPEG's direkt från kameran ska ju vara bland de bästa på marknaden enligt en del. Fina färger osv. Har inte testat det personligen men litar på att dom har rätt. Omar Gonzales t.ex älskar ju typ alla Fuji-kameror och det går ju bra för honom, så det är säkert bara jag som är kass.
Värt att nämna är ju att X-T30 inte har inbyggd stabilisering i kamerahuset. Du får förlita dig på att zoom-objektiven har OIS.
PS. Min Flickr-länk är inte menad som personlig marknadsföring utan mer att du ska få lite "verkliga" foton att titta på, från någon som inte är fantastiskt duktig eller proffs. Kan ibland vara lite jobbigt när man ska titta på exempelbilder på en given kamera och allt är taget av proffs som är långt mer begåvade och tekniskt duktiga än jag.