growingart.se
Aktiv medlem
Jag brukar kolla på hegethorns.se och cyberphoto.se.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
5190 på Cyberphoto. Leta efter ett begagnat för 3000.
85/1.8 blir följdaktligen 20% lägre i pris
Jag har idag en Canon EOS 350D med standardobjektiv och ett Sigma 70-300 telezoom.
Jag är en hobbyfotograf som mestadels fotar hundar i rörelse. Vad jag inte är nöjd med är att bilderna blir mörka, suddiga, gryniga och inte skarpa nog.Speciellt då inomhus på hundutställningar och i ridhus.
Nu står jag i valet och kvalet om jag ska köpa en ny kamera eller ett nytt bättre objektiv.
Har funderingar på en Canon EOS 500D eller en Canon EOS 50D.Eller då ett nytt objektiv.
Vad ska man tänka på när man väljer kameramodell eller objektiv och fotar i dom miljöerna som jag gör?
OM bilderna blir mörka beror det inte på kameran eller objektivet, då
är det pilotfel och lättare och billigare att åtgärda. Du har helt enkelt ställt in kameran på fel sätt.
Lär dig läsa histogram och ställa in tid, bländare och ISO manuellt. Träna att trycka av kameran i rätt ögonblick och på rätt sätt.
Det är måhända roligare att köpa nya grejer (det tycker jag med) men dels kostar det en massa pengar att förbättra din utrustning och dels är jag inte säker på att dina bilder blir bättre.
Detta är inte menat som någon kritik mot dig, alla är barn i början. De som inser det växer ibland upp.