Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ny K10D firmware v1.11
- Trådstartare Avslutat Medlemskap23
- Start datum
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
Det är tråkigt att människan som har gjort den sidan inte har full koll, det står "download of Microsoft Mac OS version"...
Det tycker jag är humor.
Hälsar
R
Det tycker jag är humor.
Hälsar
R
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
Den här firmware uppdateringen fixar mjukvarubuggar i den förra uppdateringen, så detta är egentligen ingen "ny" uppdatering - utan denna v1.11 är som v1.1 skulle ha varit från början.
Hälsar
R
Hälsar
R
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
Samsung gör sin egen firmware och Pentax firmware uppdateringar har inget med Samsung att göra.
Hälsar
R
Hälsar
R
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
Givetvis har Pentax och Samsung viss kommunikation när det gäller firmwares, men Samsung släpper ej firmwares som Pentax släpper dem. Officiellt finns ingen ny firmware för Samsung GX-10, utan den ligger funktionsmässigt fortfarande som firmware v1.0 till Pentax K10D. Jag har hört massa rykten om ny firmware, men inget som verkligen har hänt än. Jag har även hört rykten om ny firmware till Samsung GX-1S (Pentax *ist DS2) som adderar SDHC kompatibilitet, det sägs att användare av kameran i Holland har fått ett brev från distributören där nere om att de ska ta kameran till affären där de köpte den och få uppdateringen installerad. Någon liknande uppdatering av firmware till GX-1L har jag inte hört något rykte om alls, fast Pentax har en uppdatering till motsvarande *ist DL2 som tar SDHC.
Så vad vi kan se av det här är att Pentax släpper firmwares och Samsung hitills verkar strunta i det ganska totalt. Att Pentax på något sätt därför skulle planera sina släpp av firmwares efter Samsung, som du antyder, ser jag därför som högst otroligt eftersom Samsung inte verkar släppa några firmwares alls... Visst, det finns några rykten från Holland om GX-1S och det är också det enda jag har hört i frågan. Oerhört svagt enligt min mening.
Hälsar
R
Så vad vi kan se av det här är att Pentax släpper firmwares och Samsung hitills verkar strunta i det ganska totalt. Att Pentax på något sätt därför skulle planera sina släpp av firmwares efter Samsung, som du antyder, ser jag därför som högst otroligt eftersom Samsung inte verkar släppa några firmwares alls... Visst, det finns några rykten från Holland om GX-1S och det är också det enda jag har hört i frågan. Oerhört svagt enligt min mening.
Hälsar
R
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
1.11 innehåller alla tidigare uppdateringar.
Egentligen är det ingen uppdatering, i betydelsen att du lägger till funktioner till en existerande firmware, en påbyggnad till något som redan finns.
När du uppdaterar firmware, så *ersätter* du den gamla firmwaren med den nya. Det är alltså en komplett firmware du kör in i kameran och ej någon liten patch. Så det är en ny version av firmware, komplett, laddad och klar. Finns därför ingen anledning att köra in tidigare firmwares. Du får allt komplett med en gång.
Hälsar
R
Egentligen är det ingen uppdatering, i betydelsen att du lägger till funktioner till en existerande firmware, en påbyggnad till något som redan finns.
När du uppdaterar firmware, så *ersätter* du den gamla firmwaren med den nya. Det är alltså en komplett firmware du kör in i kameran och ej någon liten patch. Så det är en ny version av firmware, komplett, laddad och klar. Finns därför ingen anledning att köra in tidigare firmwares. Du får allt komplett med en gång.
Hälsar
R
Mats Öberg
Aktiv medlem
Mäter den rätt nu, med bländarring?
// Matte
// Matte
ThreeTowns
Medlem
Så är det inte på min kamera iallafall, den döper filerna som vanligt.
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
lengmo skrev:
Ingen som reagerat på att dom har bytt filnamn med den nya firmwaren, istället för IMGP1515.JPG är det nu _IGP1515.JPG.
Första filnamnet innebär sRGB, andra innebär Adobe RGB... Ett smart sätt att hålla reda på vilken som är vilken!
Hälsar
R