Annons

Ny Hemsida för Bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

kimson

Aktiv medlem
Önskar bra förslag på ett lämpligt program att förnya min hemsida för bilder. Vill komma ifrån Frontpage ! Det ska vara smidigt att hantera, kunna hantera en hel del bilder smart, göra snygga presentationer och ska helst innehålla en ftp-del för filtransport. Har 100 MB till förfogande på Webb-hotell.
MVH
/kimson

Minigal

Hej Lennie !
Tack för tipset ! Jag kollar upp Minigal. Är det något speciellt jag bör tänka på ?
MVH
/kimson

SlideShowPro kostar någon hundralapp, men är en mycket snygg och bra gallerifunktion. Skräddarsys i Flash första gången man skall använda den, så att den passar in till fullo på hemsidan, därefter så är det bara att lägga till bilder utan att ändra något i kod.

Med tilläget SlideShowPro Director så automatiserar du bildöverföringen, skapar automatiska thumbnail, automatisk skalning mm.

http://www.slideshowpro.net

Re: Minigal

kimson skrev:
Hej Lennie !
Tack för tipset ! Jag kollar upp Minigal. Är det något speciellt jag bör tänka på ?
MVH
/kimson

inte annat än att dit webhotell måste acceptera php. sedan kan det eventuellt också bhöva installeras svenska som språkval, men allt finns dokumentart bra. Det finns också ett litet forum där med frågor och svar

Thomas Gervard skrev:
SlideShowPro kostar någon hundralapp, men är en mycket snygg och bra gallerifunktion. Skräddarsys i Flash första gången man skall använda den, så att den passar in till fullo på hemsidan, därefter så är det bara att lägga till bilder utan att ändra något i kod.

Med tilläget SlideShowPro Director så automatiserar du bildöverföringen, skapar automatiska thumbnail, automatisk skalning mm.

http://www.slideshowpro.net

Slideshowpro var riktigt fin och trevlig, har sett den ett antal gånger och undrat vilken det är.
Det som är synd med flashgalleri är att många surfare inte har tålamod att kolla på flash-saker hur snygga de än är.

slideshowpro

Hej Thomas !
Tack för ditt svar också och nu har jag några bra alternativ för utvärdering !
MVH
/kimson

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar