ANNONS
Annons

Ny Firmware till Canon 5D MkII, nu släppt

Produkter
(logga in för att koppla)
Innan var det tvärtom, men nu får väl vi som har 7D börja gnälla om att vi vill ha de nyheter som kommit i denna firmware till 5D Mark II. Om det finns några extra? Kontroll på ljudet?
 
Jag har precis laddat in mjukvaran. DEt syns direkt ett par uppenbara skillnader mot tidigare.
1. Om man väljer PAL så har man 25 fps och 24 fps att välja mellan i HD. Väljer man NTCS så har man 30 FPS och 24 FPS i menyn.
2. För ljud kan man välja Auto eller manuell inställning. Tycker ljudet verkar bättre även på Auto men jag har bara provat med kamerans inbyggda mikrofon lite snabbt.

Jag är verkligen ingen expert på filmfuntionen så jag ser fram emot att få höra vad experterna gräver fram.
 
Histogrammet när man kör i M.

Histogrammet för varje färgkanal i M läge är välkommet.
 
Är det någon som har en fungerande "203" att maila över.
Den jag lyckats ladda ned är korrupt och går inte att extrahera.
Skulle tro att Canons sida är överbelastad just nu.
 
Måste veta om du skall ha Mac varianten eller PC- varianten. De har lika zip-format.
Behöver också din email-adress.
 
Va har man för glädje av det? De blir extremt ryckigt

Ok - då fick jag lära mig nåt nytt - har ingen erfarenhet av att filma...eftersom man inte kan se motivet i sökaren och det är lite jobbigt att ta av o på läsglasögonen för att se på displayen så utgick jag från att det hade varit en fördel.

Försökte filma ett par alfåglar för några veckor sen...det blev ryckigt och skärpan träffade väl ibland...
 
Har inte laddat ner senaste Firmware än, men tittat lite i manualen.

Enligt manualen tar filmer med 24, 25 respektive 30b/s lika mycket plats. Borde inte en lägre hastighet (färre bilder) ta mindre plats?
 
Har inte laddat ner senaste Firmware än, men tittat lite i manualen.

Enligt manualen tar filmer med 24, 25 respektive 30b/s lika mycket plats. Borde inte en lägre hastighet (färre bilder) ta mindre plats?

Tänkte det också.. plus att 30 fps försvann helt från PAL valet. Trodde att det skulle läggas till 24 och 25 fps bara. Men 30 fps togs bort.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.