Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny beercan-fråga

Produkter
(logga in för att koppla)
Tyvärr springer tiden iväg lite för mycket just nu. Men inom några dagar kommer jag defintivt att ha gjort det.

Lovar att återkomma med besked när jag testat.

Mikael

Verkar som om det varierar en hel del mellan de olika beercanen, mitt är jag nöjd med, fantastisk bokeh och bilder på min A700. Det ända jag vill klaga på är ljusstyrkan, har nästan blivit beroende av F2.8 eller bättre, det är som ett gift.

Blev nog inte riktigt klok på hur man skulle göra med justeringen........Eller rättare sagt jag vågade inte längre med rädsla för att orsaka mer skada än nytta. Tog bort den yttre ringen och frigjorde allt men där tog sedan min våghalsiga operation slut.
Har inte kollat så mycket tidigare på meterskalan, men igår kikade jag på den och uppmärksammade en sak. Meterskalan stämmer inte alls med den verkliga meterantalet. Det stämmer bra upp till ca 3.5-4m och sen spårar det ur. Objetivet focuserar men antal meter misstämmer ganska kraftigt sedan. Testade igår och på verkliga 40m visar objektivets antal meter ca 8. Focuserade även på en mast som befinner sig 4.5 kmfrån mitt hem, då visade den 15m. Det är något galet med den iaf.

Fråga, känner ni till någon seriös reparatör av objektiv? Behöver nog lämna in den för kontroll och rengöring, känns säkrare än att jag som lekman ska peta i den.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar