Annons

Ny 20D på gång?

Produkter
(logga in för att koppla)

JalleS

Aktiv medlem
Senast ändrad:
Jo...

Jag hann med att redigera bort den länken som Anders refererar till och behöll bara de som verkar vara mer seriösa.

Det är Bob Atkins och Pope som är intressanta och seriösa. Koti-länken var ett misstag att ta med!

--jalle

andgi skrev:
Den där sidan bör nog tas med en nya salt eller två - jag tror inte att en eventuell 3000D skulle ha samma öppningsspak på sidan som diverse film EOSar har (tex EOS 500).
 
Sen kommer väl den här också... Fast jag tror mer på PMA nästa år än Fotokina i höst. Och jag tror inte alls på optiken :)
 

Bilagor

  • canon_eos_1ds_mk_ii_400.jpg
    canon_eos_1ds_mk_ii_400.jpg
    45.5 KB · Visningar: 554
På den här sista bilden så sitter det ett objektiv 18-70 2.8L. Finns det verkligen en sån optik idag ute och i så fall var hittar jag info om den? Känns som en väldigt trevlig optik som skulle passa mig mycket bra.
 
tober skrev:
På den här sista bilden så sitter det ett objektiv 18-70 2.8L. Finns det verkligen en sån optik idag ute och i så fall var hittar jag info om den? Känns som en väldigt trevlig optik som skulle passa mig mycket bra.

Nej, det finns ingen sådan glugg - förutom i nåns Photoshop då. Det närmaste du kommer är 24-70/2.8 för sketna 15,000 kronor eller så, om jag inte minns fel.
 
F-n, precis vad jag trodde. Jo 24-70 har jag gått och fluktat på ett tag men det blev ett 17-40 istället då jag vill ner en del iom förstoringen på 1.6. Därför vore ett 18-70 vara riktigt trevligt och få lite zoom i det också. Sen ett 2.8L hade varit perfekt.
 
tober skrev:
På den här sista bilden så sitter det ett objektiv 18-70 2.8L. Finns det verkligen en sån optik idag ute och i så fall var hittar jag info om den? Känns som en väldigt trevlig optik som skulle passa mig mycket bra.

Näpp, fanns bara på min skärm, trixade med bilden till första april i våras. Därav min kommentar "Och jag tror inte alls på optiken".
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.