Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu kostar Rawshooter

Produkter
(logga in för att koppla)
Premium kostar men inte Essentials. Åtminstone inte enligt denna länk

Eller menar du nåt annat?

//Larsa

EDIT: Nu ser jag vad du menar Mikael.

Senast ändrad:
Från Pixmantecs sida:

"RawShooter | premium 2006 compared to RawShooter | essentials 2005 includes extra functionality such as:

Camera Raw support for Canon EOS 5D / 1D II N
RAW vs. RAW Comparison
Curves / Levels Support
Integrated Downloader
Personalized Appearance
FastBrowse
Cropping
Image straighting / Arbitrary Rotation
Magnifier
FastProof Mode
Batch/bulk Renaming
Output Resizing
Correction Tools (Vibrance, Color Balance, Noise Suppression)
Enhanced White Balance Correction
Extended Color Support"

//Larsa

japp och nu var det dags att tjäna pengar- inget är gratis.

(vad kostar lättversionen av Capture One? )
Mikael

Vadå "inget är gratis"? Rawshooter Essentials kommer att vara gratis i evighet. Det kommer till och med en ny version snart.

Skilj på Essentials och Rawshooter Premium som ska konkurrera med C1 Pro mfl

Slowfinger skrev:
Vadå "inget är gratis"? Rawshooter Essentials kommer att vara gratis i evighet. Det kommer till och med en ny version snart.

Skilj på Essentials och Rawshooter Premium som ska konkurrera med C1 Pro mfl

men stödjer inte de senaste kamerorna?

Slowfinger skrev:

Men om den ska sluta att stödja nya kameror så spelar det mindre roll om den är gratis :)

macrobild skrev:
Lite elakt kan man säga att efter canon 5d kom till så kostar nu Rawshooter 59USD
Mikael

Jag vet inte vad jag skall tycka om inlägget.
$59 bedömmer jag inte som någon större kostnad.

Det är ju inte gratis att lägga ner timmar och dagar att bygga något som fungerar bra. Kanske inte det bästa på markanden, men passar mig ypperligt.

Hade kostanden var $590, hade jag mer förstått utfallet om att nu kostar det.

\\Sten

ohls skrev:
Men om den ska sluta att stödja nya kameror så spelar det mindre roll om den är gratis :)

Som jag förstår det så kommer nya versioner av Rawshooter Essentials att stödja nya kameror. Men givetvis kan man räkna med att Premiumversionen kommer att uppdateras snabbare med nya modeller.

"As we have constantly promised, RawShooter | essentials 2005 will continue to be supported by Pixmantec and a new version RawShooter | essentials 2006 will shortly be released with additional camera support. "

Det tycker jag är tydligt...

Saxat ur ett mail jag fick idag "As we have constantly promised, RawShooter | essentials 2005 will continue to be supported by Pixmantec and a new version RawShooter | essentials 2006 will shortly be released with additional camera support.

Re: Re: Nu kostar Rawshooter

Luguber skrev:
Jag vet inte vad jag skall tycka om inlägget.
$59 bedömmer jag inte som någon större kostnad.

Det är ju inte gratis att lägga ner timmar och dagar att bygga något som fungerar bra. Kanske inte det bästa på markanden, men passar mig ypperligt.

Hade kostanden var $590, hade jag mer förstått utfallet om att nu kostar det.

\\Sten

för det första var det med ironi, detta är en Nikon tråd. (jag hatar att sätta glada gubbar för att du skall förstå)
För det andra. Jag tolkar som om gratisversionen inte kommer att stödja exv 5d och senare och att de nu börjar ta betalt.
Kan mycket väl ha fel.
Mikael

Läser man länken du visade -står det att de skall fortsättningsvis stödja nya kameror även i det fria programmet. Så då kommer väl 5d så småningom.
Så rätterligen bör det vara." Har du en 5D redan nu och vill köra Rawshooter så får du köpa det andra programmet för 59USD. Det stödjer 5D"

Mikael

Slowfinger skrev:
Fast Canons DPP följer väl med till 5D och det är väl ett helt okej program så länge?
Ja, det är faktiskt helt OK. Men jag föll till föga och köpte RAW Shooter premium för den blygsamma summan den tarvar...

Finns en del bra tillägg i den nya versionen, och jag är väldigt såld på det (för mig) mycket funktionella arbetsflödet.

Skall skicka upp någon jämförelsebild om ni vill se?

MVH /Micke
PS Fasen va smidigt det är med Internet när man vill köpa mjukvara från utlandet ;) DS

Ja, det var ju deras idé redan från början. Att ta betalt för sin produkt. När jag recenserade programmet för hmm.. 5 månader sedan? så tyckte jag att det inte tillförde så mycket i den versionen som fanns då.

Nu kanske alla de saker som jag undrade över finns med.. och eftersom det nu då kostar en slant så kan man ju oxå ställa högre krav. Vet att jag (och du mikael) fick lite skumma RAW-konverteringar. Blev liksom hopklumpade pixlar, nästan som jpg-komprimering.

Ja, DPP är ett utmärkt program..Fast jag sitter och funderar över DNG-formatet istället. Adobe Bridge är helgrymt tycker jag.

Det vore kul med lite tester av nya Rawshooter här. Erbjudandet går ju ut 31/10 och ju fler vi blir som testar desto lättare blir det att välja. Jag laddar just hem demon.

Jag gillade redan Essentialsversionen men saknade framförallt beskärning och att kunna sätta svart- och vitpunkt.

När jag fick mailet från Pixmantec och ny rawshooter fanns var jag sugen på att testa just rawfiler från 5d eftersom PS camera raw uppräkning är en betaversion. men tyvärr
Mikael

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar