JalleS
Aktiv medlem
Men som Mikael Pertmann påpekar
i en annan tråd: "Jag får däremot inte lägga en länk så bilden/sidan öppnas i min sida, det räknas som ny publicering.".
Sedan så är det ju inte alla som har möjlighet att konfigurera den webserver som man använder. Jag använder mig av mitt utrymme på telia.com och kan inte konfigurera servern alls (Jag kan i och för sig ha fel, men tror inte det)
--jalle
i en annan tråd: "Jag får däremot inte lägga en länk så bilden/sidan öppnas i min sida, det räknas som ny publicering.".
Sedan så är det ju inte alla som har möjlighet att konfigurera den webserver som man använder. Jag använder mig av mitt utrymme på telia.com och kan inte konfigurera servern alls (Jag kan i och för sig ha fel, men tror inte det)
--jalle
mr.b skrev:
Man får dessutom framställa enstaka exemplar för enskilt bruk. De framställda exemplaren får inte användas för andra ändamål. Detta är en begränsning av det upphovsrättsliga skyddet, som är en självklarhet för att man ska kunna frihålla den privata sfären från varje upphovsrättslig bindning. Bestämmelsen är reglerad i 12 § upphovsrättslagen.