ANNONS
Annons

Normalzoomar för digitalare?

Produkter
(logga in för att koppla)

ThomasT

Aktiv medlem
Jag undrar bara om det finns några hyffsade alternativ till den digitala systemkameran. Omfånget jag söker är cirkus 28-70mm.

Finns det några ljusstarka zoomar (pirat/original)/ zoomar på ingång som täcker det här hålet som finns nu?

Sigmas 18-50 2,8 är ju ett rätt intressant alternativ. Men tyvärr verkar inställningen till den inte vara den bästa här på fotosidan. Alternativ?

/Thomas

Nikons dx 17–55/2,8 har precis omfånget du frågar efter. Bildvinkeln motsvarar 26–82 mm i småbild. Det är en AF-S-glugg med prestanda i nivå med klassiska Nikkor AF-S 28–70/2,8 och AF-S 17–35/2,8.

Fast det är klart, man får ju inte fast den på ett canonhus.

ThomasT skrev:
Sigmas 18-50 2,8 är ju ett rätt intressant alternativ. Men tyvärr verkar inställningen till den inte vara den bästa här på fotosidan. Alternativ?

Vad har du läst som är negativt? Har själv funderat på denna glugg, men skulle gärna hitta något som når upp till kort tele (motsvarande 28-105 på 35mm).

Har nog bestämt mig för att vänta, och hoppas att någon klok optiktillverkare inser det stora behov som finns och kommer med något vettigt alternativ.

//tobias

Jag har läst ett trettiotal positiva inlägg till Sigma 18-50 F2.8 på dpreview.com , och inte ett enda negativt.

Helst ville jag ha en Canon 17-40 4L, men det var helt enkelt inte bra nog. Det blev en Sigma för min del, och jag är helt klart nöjd.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar